Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Okej, så har en voucher på SAS för 9000 kr att bränna och saknar 10 000 baspoäng innan intjäningsåret är slut 30/9. Vilken rutt är bäst för att få in dessa under mina förutsättningar? Behöver åka ut en lördag och hem samma dag eller på söndagen, under augusti-september. Från MMX eller CPH. Är EBG.
Bokat massa nu och ser ut som att jag lyckats få till resor som ger mer än 10K och ändå har jag 1800 kr kvar av vouchern De får sparas till resor under nästa intjäningsår.

Tex blev det MMX-ARN-HEL-ARN-MMX som ger över 8000 poäng för 5700 kr tack vare SAS Plus Pro Bio.
 
Jag kommer behöva göra en milagerun bara för att behålla min status i år.
Hur funkar det med Grace-perioden, kan jag även använda dessa 3 månader för att behålla min status eller måste jag få in poängen innan kvalifikationsperioden är över?
 

Salt

Medlem
Jag kommer behöva göra en milagerun bara för att behålla min status i år.
Hur funkar det med Grace-perioden, kan jag även använda dessa 3 månader för att behålla min status eller måste jag få in poängen innan kvalifikationsperioden är över?
Antalet intjänande statuspoäng och segment nollställs alltid vid slutet av din kvalifikationsperioden. Så du måste få in poängen innan slutet av kvalifikationsperioden
 

Andreas.Net

Medlem
Jag kommer behöva göra en milagerun bara för att behålla min status i år.
Hur funkar det med Grace-perioden, kan jag även använda dessa 3 månader för att behålla min status eller måste jag få in poängen innan kvalifikationsperioden är över?
Ett tips är att inte vänta lika länge som jag gör, jag drar imorgon på milagerun och min statusperiod slutar på måndag, så hinner precis...
 
Det finns en livlina om du är relativt nära poängen som krävs, det går då att köpa baspoäng. Om du landar i att det är värt att göra kommer de poängen att bakdateras (om jag minns rätt tre månader) och ingå i den perioden som löpt ut.
Yes, det fick jag vara med om förra året.
Missade min period med 3 dagar och fick panik och kunde då köpa till dem 2k poäng som behövdes för att behålla min nivå.
Tänkte om det även gällde för flyg =)
 
Toppen