Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

intuition

Medlem
Gick in på bokningssidan och ser att Malaga är ännu bättre än jag kände till.
Kortet är till samtliga destinationer i Spanien inklusive Palma.
Routing är dessutom godkänt genom Oslo och Köpenhamn så finns ju väldigt goda poängjaktsmöjligheter i detta.
Ska rutt-reglerna tolkas bokstavligt, tex när det anges för transfers:
Malaga - Stockholm Arlanda via Copenhagen vv

Malaga - Stockholm Arlanda via Oslo vv

betyder att Stockholm - Malaga via både OSL och CPH inte är bokningsbart i en och samma biljett?
 

oneM

Medlem
För att förtydliga om jag väljer ett delat klippkort så behöver jag inte åka med? Någon annan kan åka helt själv med det klippkortet korrekt?
 

pswe

Medlem
För att förtydliga om jag väljer ett delat klippkort så behöver jag inte åka med? Någon annan kan åka helt själv med det klippkortet korrekt?
Helt korrekt!
Se det som att familjen läggs upp som ett företag i systemet, någon av er blir huvudansvarig, men samtliga anslutna kan både boka och resa på egen hand eller i sällskap.
 

pswe

Medlem
Ska rutt-reglerna tolkas bokstavligt, tex när det anges för transfers:


betyder att Stockholm - Malaga via både OSL och CPH inte är bokningsbart i en och samma biljett?
Så är det, jag tänkte huvudsakligen på att göra bara ett byte, men om jag inte minns fel har det skrivits på forumet om möjligheten att göra två byten med punches.
 

airac

Medlem
Det var inget bekräftat, var bara en idé, och ingen kunde säga om det går eller inte. Så ränna inte med det utan att bekräfta med SAS.
Precis, i fjöl tillät bokningsmotorn det. Nu strular den när man försöker även om alternativen med två byte visas. När hemsidan och appen uppdaterades nyligen så är TP bokningen ett glömt barn… Bokning på hemsidan som går genom SAS Classic sidan kräver mycket tålamod.
 

ilon

Medlem
Jag letar efter ett tidseffektivtsätt att dra in ytterligare 15000 eurobonus poäng (30000 med x2) innan den sista februari.

Har tittat lite på t&r usai business, men svårt att hitta bra priser. Något som har tips på roliga alternativ?
Går såklart att kuska runt intra-europe, men är lite ledsen över servicen där, även om det blir lättare när man fikat.

Budget relativt generös efter vouchers för missad anslutning på senaste resan.
 
Toppen