Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

oneM

Medlem
Vad är den bästa deal / poäng värde ni kan hitta nu under x2 kampanjen som ger mer än 5k poäng från ARN?
Är baserad i Malaga och min mor har en fastighet här så hon åker ca 5-6 ggr per år ARN-AGP, Amex Elite + SAS MC där hon får Baspoäng men behöver ca 5-10k Baspoäng mer för att bli Eurobonus Guld då det inte blir mycket poäng att boka T/R till AGP.. Om jag minns rätt så gäller det för intjänat år + nästa år (Grace period?).

Hon skulle aldrig åka på någon Milage Run själv men finns ett värde av att hon får ett EBG så om det finns en vettig M/R från Stockholm under x2 perioden som SAS kör så flyger jag dit och tvingar ut henne på en Milage Run.
Tacksam för förslag! :)
 

pswe

Medlem
Vad är den bästa deal / poäng värde ni kan hitta nu under x2 kampanjen som ger mer än 5k poäng från ARN?
Är baserad i Malaga och min mor har en fastighet här så hon åker ca 5-6 ggr per år ARN-AGP, Amex Elite + SAS MC där hon får Baspoäng men behöver ca 5-10k Baspoäng mer för att bli Eurobonus Guld då det inte blir mycket poäng att boka T/R till AGP.. Om jag minns rätt så gäller det för intjänat år + nästa år (Grace period?).

Hon skulle aldrig åka på någon Milage Run själv men finns ett värde av att hon får ett EBG så om det finns en vettig M/R från Stockholm under x2 perioden som SAS kör så flyger jag dit och tvingar ut henne på en Milage Run.
Tacksam för förslag! :)
Kanske inte direkt löser problemet den här perioden, men om ni är några i familjen som också åker sträckan några gånger om året hade jag kikar på klippkort. Ca 50000 sek för 20 resor, seatade i plus, intjäning i C-klass, det är bra! Inte minst ger det möjlighet till åkande även eftertraktade dagar till samma pris.
 

oneM

Medlem
Kanske inte direkt löser problemet den här perioden, men om ni är några i familjen som också åker sträckan några gånger om året hade jag kikar på klippkort. Ca 50000 sek för 20 resor, seatade i plus, intjäning i C-klass, det är bra! Inte minst ger det möjlighet till åkande även eftertraktade dagar till samma pris.
Tack för det, däremot dessa funkar väll enbart på en sträcka? Tex ARN-AGP under 1 år? Hade det varit så att jag kunde köpa klippkort för 50k á 20 resor där jag kunde mixa mellan ARN-AGP & AGP-ARN och olika personer som reser på det kortet hade det varit intressant, men vad jag förstår skulle det inte fungera?

Edit: Och om det funkar ovan med T/R och både hållen så kan man åka 2 pax samtidigt på samma kort?
 

Ano

Medlem
Tack för det, däremot dessa funkar väll enbart på en sträcka? Tex ARN-AGP under 1 år? Hade det varit så att jag kunde köpa klippkort för 50k á 20 resor där jag kunde mixa mellan ARN-AGP & AGP-ARN och olika personer som reser på det kortet hade det varit intressant, men vad jag förstår skulle det inte fungera?

Edit: Och om det funkar ovan med T/R och både hållen så kan man åka 2 pax samtidigt på samma kort?
Vore ju befängt om det inte fungerade som klippkort i annan trafik, dvs mellan två destinationer - oavsett riktning.
Sedan kan man göra tillvalet att det skall vara giltigt för fler än en(1) specifik person.
 

pswe

Medlem
Tack för det, däremot dessa funkar väll enbart på en sträcka? Tex ARN-AGP under 1 år? Hade det varit så att jag kunde köpa klippkort för 50k á 20 resor där jag kunde mixa mellan ARN-AGP & AGP-ARN och olika personer som reser på det kortet hade det varit intressant, men vad jag förstår skulle det inte fungera?

Edit: Och om det funkar ovan med T/R och både hållen så kan man åka 2 pax samtidigt på samma kort?
Vi har ett klippkort i familjen. Det fungerar åt båda hållen på de destinationer som ingår. Det är också möjligt att vara flera på samma flight.
Vi är väldigt nöjda med kortet.
Räknar du värdet på de poängen du flyger in så kommer du ner ytterligare i snittpris.
Får också tillgång till Corporate support hos SAS om det uppstår någon fråga.
Om möjligt är det klokt att köpa kortet när Mastercard kör kampanj, startdatum för kortet väljer du själv och sedan gäller det ett år från det datumet.
På det kortet vi har (inrikes) så kostar det 2000 i avgift om vi vill lösa tillbaka något värde, vet inte om det är samma belopp på alla, men det gör att risken är ganska liten om man inte skulle resa upp allt under året.
 

pswe

Medlem
Tack för det, däremot dessa funkar väll enbart på en sträcka? Tex ARN-AGP under 1 år? Hade det varit så att jag kunde köpa klippkort för 50k á 20 resor där jag kunde mixa mellan ARN-AGP & AGP-ARN och olika personer som reser på det kortet hade det varit intressant, men vad jag förstår skulle det inte fungera?

Edit: Och om det funkar ovan med T/R och både hållen så kan man åka 2 pax samtidigt på samma kort?
Gick in på bokningssidan och ser att Malaga är ännu bättre än jag kände till.
Kortet är till samtliga destinationer i Spanien inklusive Palma.
Routing är dessutom godkänt genom Oslo och Köpenhamn så finns ju väldigt goda poängjaktsmöjligheter i detta.
 

airac

Medlem
Tack för det, däremot dessa funkar väll enbart på en sträcka? Tex ARN-AGP under 1 år? Hade det varit så att jag kunde köpa klippkort för 50k á 20 resor där jag kunde mixa mellan ARN-AGP & AGP-ARN och olika personer som reser på det kortet hade det varit intressant, men vad jag förstår skulle det inte fungera?

Edit: Och om det funkar ovan med T/R och både hållen så kan man åka 2 pax samtidigt på samma kort?
Även vi har det för Stockholm-Amsterdam, se några sidor tillbaka i tråden där jag föreslår klippkort just i MR syfte.

Jag lägger upp vem som kan resa på kortet, så hela släkten åker ofta flera samtidigt. Det går även att boka och sedan lägga till spädbarn om det är relevant i släkten. Barnrabatt finns dock ej. Du skulle kunna lägga till ett barn i bokningen men då får barnet rabatt på SAS Plus full flex (dyraste biljetten som finns). Barn reser med andra ord för samma ’pris’ (ett klipp) som vuxen.

Flexibiliteten är väldigt skön. Dessutom om man är guld eller uppåt, så kan du använda platsgarantin 48tim före avgång. Guldmedlemmen kan åka på ett fullbokad flyg eftersom travel pass bokas i C klass.
 

airac

Medlem
På det kortet vi har (inrikes) så kostar det 2000 i avgift om vi vill lösa tillbaka något värde, vet inte om det är samma belopp på alla, men det gör att risken är ganska liten om man inte skulle resa upp allt under året.
Jo, det gäller alla travel pass klipp kort så vid jag vet, men jag har för mig att avdrag görs för genomförda resorna på biljettens verkliga pris inte på klipppriset. Dvs, man får inte tillbaka 4/20 av priset om du gör ett återköp med fyra resor kvar men noll.
 

squeezen

Medlem
Gick in på bokningssidan och ser att Malaga är ännu bättre än jag kände till.
Kortet är till samtliga destinationer i Spanien inklusive Palma.
Routing är dessutom godkänt genom Oslo och Köpenhamn så finns ju väldigt goda poängjaktsmöjligheter i detta.
Det går alltså att använda detta med tex 4 klipp på en resa om man är 4 i familjen och vill pka samma plan?
 
Toppen