Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Körde ARN-CPH-BER-CPH-ARN igår på två separata biljetter. Runt 4000 SEK för 6000x2 poäng om jag minns rätt (EBD och kampanj).

Kan tyvärr inte rekommendera detta. Bussgate innebar att jag satt på bussen och väntade på att planet skulle tömmas, och i telefonen plingade det till att boarding hade startat för returflighten. Satt och letade resor hem för att kunna komma hem samma dag ifall det skulle skita sig.
Som tur var så var det en kort bussresa och en löpning genom terminalen gjorde att jag kom till gaten precis när det var final call. Skulle inte göra om det igen.
Dessutom så serveras bara kaffe/te/vatten på CPH-BER-CPH, även i Plus pga att det är en så kort flygning.
Tack för varningen. Har liknande run planerade (från GOT) med vändande plan, 40 min. Så nu kanske man får ta sig en funderare. Är bokad i plus så inga konstigheter att boka men ändring till senare plan innebär 3-4h av att rulla tummarna på både BER och CPH separat.

Dock är det helt klart att föredra från en missad flight.

Haha, snyggt.
Men hur får man till bokningar med både Oslo och Köpenhamn på samma biljett? Lyckad ej hitta något.

Vad skulle den varianten kosta i pengar utan travel pass?
Bygg en multi-city med Google Flights eller annan OTA.

E.g.:
1672820010048.png

Ta priset med en nypa salt, jag har inte klickat igenom, OTA kan vara luriga med att lägga till saker innan du kommer till betalning.

Haha, snyggt.
Men hur får man till bokningar med både Oslo och Köpenhamn på samma biljett? Lyckad ej hitta något.

Vad skulle den varianten kosta i pengar utan travel pass?
Plus Pro Full Flex blir 19.929kr enligt prissättningen i ITA Matrix går ej att boka hos SAS online om inte alla andra klassar är slutsålda. Travel Pass 20 klipp går numera på 59tkr Arlanda-Amsterdam.

Plus Pro Full Flex blir 19.929kr enligt prissättningen i ITA Matrix går ej att boka hos SAS online om inte alla andra klassar är slutsålda. Travel Pass 20 klipp går numera på 59tkr Arlanda-Amsterdam.
Du svarade inte på @PellePerssons fråga hur man får till en bokning ARN-OSL-CPH-AMS (d.v.s. två byten) med ett ett Travel Pass ARN-AMS, när inga sådana rutter brukar visas online. Går det för Travel Pass-innehavarare att ringa in till SAS och utan knussel få en sådan extra krånglig rutt för ett klipp? Har du själv gjort en sådan bokning, eller förmodas bokningarna gå utifrån "reasonable routing"? (Förmodligen väldigt svårt att hitta något läge där ARN-OSL-CPH kan fås att se vettigare ut än ARN-CPH med tanke på hur tätt trafikerad ARN-CPH är. Kan ha funnits undantag när trafiken var anemisk under covids värsta dagar, men knappast därefter.) Jag tror att många av oss är nyfikna, eftersom det skulle kunna påverka lönsamhetskalkylen för ett Travel Pass till en Europa-destination.

Du svarade inte på @PellePerssons fråga hur man får till en bokning ARN-OSL-CPH-AMS (d.v.s. två byten) med ett ett Travel Pass ARN-AMS, när inga sådana rutter brukar visas online. Går det för Travel Pass-innehavarare att ringa in till SAS och utan knussel få en sådan extra krånglig rutt för ett klipp? Har du själv gjort en sådan bokning, eller förmodas bokningarna gå utifrån "reasonable routing"? (Förmodligen väldigt svårt att hitta något läge där ARN-OSL-CPH kan fås att se vettigare ut än ARN-CPH med tanke på hur tätt trafikerad ARN-CPH är. Kan ha funnits undantag när trafiken var anemisk under covids värsta dagar, men knappast därefter.) Jag tror att många av oss är nyfikna, eftersom det skulle kunna påverka lönsamhetskalkylen för ett Travel Pass till en Europa-destination.
Rutterna visas i travel pass bokningsdialogen. Samma gäller när man har Corporate konto hos SAS. Just nu är det strul med appen sedan uppdateringen. Annars går det fint att ringa kundtjänst och boka är mina erfarenhet. Har gjort en sådan bokning men sedan inte nyttjat den. Sedan kan ju routingregler ha ändrats/ändras såklart. Man ska dock absolut inte ge sig ut och köpa ett travel pass för nästan 60 lax på 20 klipp om man bara behöver ett guld kort, framförallt hos ett bolag under Ch11.

Edit: provade nu genom SAS Classic, där går det att boka ett stopp men två funkar inte... ringa och fråga corporate (som ansvarar för travel pass) är mitt tips om någon är intresserad. De svarar snabbt och bra.

20230104_181927000_iOS.png

Last edited:
Om någon vill hålla på med detta galenskap i jakt på poäng. TP till Bryssels är billigare: 53,531.60kr för 20 klipp, eller 130,529.00 för 6 månader obegränsad poängsamlande ala @Sas-ebp https://www.businessclass.com/forum/threads/jeg-skal-fly-800-flights-på-180-dager-med-sas.31466/

Bergen-Stavanger 6 mån kostar numera 91,468.98 sek

Edit 2: Spanien är ännu billigare 20 klipp för 50,006.10 sek, men det tar ju längre flygtid om syftet är att jaga poäng. Dessutom saknas lounge på de flesta spanska flygplatser för SAS kunder.

Last edited:
Om någon vill hålla på med detta galenskap i jakt på poäng. TP till Bryssels är billigare: 53,531.60kr för 20 klipp, eller 130,529.00 för 6 månader obegränsad poängsamlande ala @Sas-ebp https://www.businessclass.com/forum/threads/jeg-skal-fly-800-flights-på-180-dager-med-sas.31466/

Bergen-Stavanger 6 mån kostar numera 91,468.98 sek

Edit 2: Spanien är ännu billigare 20 klipp för 50,006.10 sek, men det tar ju längre flygtid om syftet är att jaga poäng. Dessutom saknas lounge på de flesta spanska flygplatser för SAS kunder.

Spanien ska ju vara fint så här års..

Antingen kanske lite mer precis fråga kan vara bra,
Alternativt söker du på tjänsten google, - SAS Eurobonus earn points - så finner du bra förklaringar och tabeller
När man väljer bokningsklass står det ju "du tjänar x poäng. Är det eurobonus poäng som menas eller baspoäng?

Toppen