Brandten
Medlem
Tack för tips... jag bokade Düsseldorf istället helgen 21-23 så kan jag passa på att gå på båtmässan.Du kan flyga Ryanair ARN-GOT, eller kanske finns en tidig SAS också...
Vägen hem är svårare tyvärr.
Tack för tips... jag bokade Düsseldorf istället helgen 21-23 så kan jag passa på att gå på båtmässan.Du kan flyga Ryanair ARN-GOT, eller kanske finns en tidig SAS också...
Vägen hem är svårare tyvärr.
Titta på att åka GOT-HEL nu innan slutet av februari, det är kampanj med dubbla statuspoäng.Hej,
Jag behöver lite hjälp, är tyvärr jättedålig på det här.
Vill behålla EBG. Har noll jobbresor inobokade Q1 och Q2 tyvärr och lär så förbli. Har tom 30 juni på mig. Bara 8k poäng hittills, tyvärr. 125Kp for use.
Har Amex Elite och Sas mastercard (men förstår inte nya reglerna). Är det helt kört? Amex elite poängen bör ramla in i juni så precis på gränsen.
Pointshare med maken som är silver, han har väl ca 45k p.
Vilken typ av MR Kan jag göra?
Budget typ 20tkr, utgår från GOT. Förstår det som att jag inte får köpa tillräckligt med poäng? Har försökt läsa tabeller om hur mkt poäng jag kan samla det verkar vara så olika och jag blir helt ärligt talat inte klokare, därför frågar jag ödmjukt om hjälp.
Tack få förhand.
Väldigt ofta buss och inte alltid avsläppning in till airside utan direkt till baggage och tull vilket gör att du åker på säkerhetskontrollen.Är det någon som vet hur det ser ut i Vilnius? Brukar det vara bussgate eller hinner man med vändande plan 35 minuter efter ankomst? Finns riktigt prisvärda MR möjligheter från ARN via CPH om man hinner
Denna resa ger dig 34250 poäng.Hej,
Vill behålla EBG. Har noll jobbresor inobokade Q1 och Q2 tyvärr och lär så förbli. Har tom 30 juni på mig. Bara 8k poäng hittills, tyvärr. 125Kp for use.
Har Amex Elite och Sas mastercard (men förstår inte nya reglerna). Är det helt kört? Amex elite poängen bör ramla in i juni så precis på gränsen.
Budget typ 20tkr, utgår från GOT. Förstår det som att jag inte får köpa tillräckligt med poäng? Har försökt läsa tabeller om hur mkt poäng jag kan samla det verkar vara så olika och jag blir helt ärligt talat inte klokare, därför frågar jag ödmjukt om hjälp.
Tack få förhand.
Den är riktigt bra! Har sett ibland dyker det upp en röd banner med påminnelse om dubbla poäng, men det gör det inte här - spelar det någon roll för slutresultatet?Denna resa ger dig 34250 poäng.
6850 poäng per väg, lägg till 25% guldbonus.
Februari ut så har du dessutom dubbla poäng på intjäningen vilket totalt ger en bit över 34k poäng.
Boosta detta med att betala med ditt sas mastercard som fram till 15 januari ger dubbla poäng på spenden också (reseförsäkringar skiljer ju dock lite mot Elite så du har koll på det)
Visa bifogad bild 137349
Om det är EB Mastercard Premium du har så hade du fått 12 000 poäng på ett år om gamla systemet gällde, varav 6 000 bör ha trillat in. Nu blir det spend-beroende från februari, så mellan 8 000 poäng (spend 0 från feb) och >12 0000 (hög spend feb-maj), d.v.s. utan att veta spend feb-maj går det inte att veta hur många poäng som trillar in mars-juni. Låt oss för försiktighets skull anta ca 10 000 poäng ("medel minus" spend) under ditt medlemsår, eller ca 4 000 ytterligare. Med 20 000 från Amex bör minst 24 000 poäng till komma från kreditkort. Då hamnar du på 32 000 poäng och behöver flyga in 13 000 ytterligare. Så en del av de förslag du fått är nog överambitiösa som MR, om du inte ändå tänkt genomföra den resan. Och som sagt är det dubbla poäng (baspoäng som vanligt + lika många statuspoäng) till slutet av februari med SAS egna flygningar.Hej,
Tack få förhand.
Vad hemsida spottar ur sig spelar ingen roll. Ska vara resa med sas genomförd innan sista februari, det är enda kraven.Den är riktigt bra! Har sett ibland dyker det upp en röd banner med påminnelse om dubbla poäng, men det gör det inte här - spelar det någon roll för slutresultatet?![]()