Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hej,



Jag skulle behöva er hjälp med en MR inom Europa. Pga föräldraledighet har det blivit mindre resande senaste året och av den anledningen behöver jag en MR för att säkra årets guld. Har bara 3 år kvar till LTG så vill inte falla bort i år.

Är egentligen ingen brådska än så länge då min kvalificeringsperiod går ut i maj, men jag tänker att det kanske är lika bra att ta MR nu under Jan-Feb då det är dubbla poäng.

Lite osäkert hur många poäng jag behöver pga. MC-förändringen. Men landar jag på drygt 10 000 poäng så är det ok. Har någon weekend till våren mm som väntar.
Utgår från Arlanda.
Vill helst undvika övernattning.
Kan följande helger 14 & 15 jan, 21 & 22 jan, 25 & 26 feb.

Undviker helst den stress som en tidigare medlem upplevde i Berlin... Så gärna något utan bussgator om det är vändande plan

Jag har väldigt mycket poäng, och vissa som förfaller efter denna perioden som jag är osäker om jag kan boka upp. Därför tänker jag att jag kan delbetala MR med poäng.

Någon som har något bra tips?

Tack på förhand
 
AMS , den 25/ 2 , välj då för någon hundralapp mer SAS Plus Pro, (ger mer poäng& är möjlig att boka av) 4444 kr ger dig med EBG bonusen och SAS egna *2 = 11 375 poäng

Ungefär 5 timmar att spatsera runt i Amsterdam mellan flygen :)
Kollade just Amsterdam från Stockholm. Tex 25/2 får jag upp att ditresan ger 2750p (silver) och hemresan 2250p. Båda i Plus PRO och via Köpenhamn. Varför ger dom olika poäng fast det är samma sträcka och via samma mellanlandning?
 

Mr Planning

Medlem
Förtydning, så var mina tider i mitt förslag; ut 06:05, tillbaka 14:55

Kollade just Amsterdam från Stockholm. Tex 25/2 får jag upp att ditresan ger 2750p (silver) och hemresan 2250p. Båda i Plus PRO och via Köpenhamn. Varför ger dom olika poäng fast det är samma sträcka och via samma mellanlandning?

Det finns dyrare biljetter som ger mer poäng inom samma bokningsklass.
 

airac

Medlem
Ett allmänt annat tips, hitta en kompis med travel pass. Vi har ett till AMS i familjen, och det går att boka med två byte, t.ex. ARN-OSL-CPH-AMS och retur. Bokas i C-klass: 1200+1200+2500 poäng, + retur, * guld bonus, * 2x erbjudandet: 24 500 status poäng för två klipp (+/- 5500kr). Så hitta galningen i släkten och kompis med eget företag... Det är nästan så att vi skulle kunna köpa ett kollektivt till tråden :)
 
Ett allmänt annat tips, hitta en kompis med travel pass. Vi har ett till AMS i familjen, och det går att boka med två byte, t.ex. ARN-OSL-CPH-AMS och retur. Bokas i C-klass: 1200+1200+2500 poäng, + retur, * guld bonus, * 2x erbjudandet: 24 500 status poäng för två klipp (+/- 5500kr). Så hitta galningen i släkten och kompis med eget företag... Det är nästan så att vi skulle kunna köpa ett kollektivt till tråden :)

Haha, snyggt.
Men hur får man till bokningar med både Oslo och Köpenhamn på samma biljett? Lyckad ej hitta något.

Vad skulle den varianten kosta i pengar utan travel pass?
 
Toppen