Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Man kan ju flyga från Malmö ut i världen! Tidigare har jag inte sett att SAS lyckas med detta.
Sas erbjuder
MMX-ARN-CPH-IAD-CPH-ARN-MMX 6315SEK 12 750poäng som EBG

Expedia erbjuder
MMX-ARN-ORD-IAD-CPH-ARN-MMX 5175SEK Billigare men man ska vara medveten om vad resebyråbokning innebär

Summasummarum, Malmö blir numera min huvudflygplats, mera poäng åt folket! Och billigare parkering.

COOL!

Lige med SAS vil jeg mene rejsebureau kan være ok, chancen for havne i G må siges at være minimal...

Booket MR til Chania i juli til en ret fornuftig pris - med start i CPH er det desværre umuligt at ramme 10.000 point som EBB/S for under 3000-3500...

8.000 Point som EBB(S) for 2.300kr.

Booket MR til Chania i juli til en ret fornuftig pris - med start i CPH er det desværre umuligt at ramme 10.000 point som EBB/S for under 3000-3500...

Kul, jag bokade idag Chania på måndag för 2782 SEK. Helt ensam i Plus att döma av seat map. Oklart om jag kommer iväg dock.

På lågsäsong är LPA relativt billigt, och den går bara från OSL eller ARN.

Jag har just hittat vad jag tror kan vara den billigaste biljetten hittills för MR. Kanske inte för er veteraner men ändock...

UT: 2 september kl 11:40, Arlanda - Köpenhamn - Genève - Köpenhamn - Arlanda 23:55.
2860kr
10000 friska poäng som EBG för resa i SK+.

Dock är bokningssidan lite kinkig då den kräver att det ska vara minst 40 min mellan ankommande och avgående flight.
Löjligt säger jag då jag tänkte vända i gaten.
Har ni något tips hur jag kan kringgå detta?
Är det värt att betala de ca 200-isch kronorna eller mer för att boka 2 separata biljetter? Kan jag ringa till SAS och be dom ställa ut biljetterna?
Hur är det i GVA? Tvingas man gå genom säkerhetskontrollen?

Ha det gött!
/ Smuffe

Enklaste sättet att kringå en MCT om man ska vända i gate är att boka resan som två enkelbiljetter.
Ett trick både jag och Agö använder oss av när vi är ute på MR

Lite så jag misstänkte.
Eftersom jag ska på ett möte i Köpenhamn så blev det en liten MR med lunch i Genève innan jag fortsätter mot Ströget.

Tack för era inputs!

Toppen