Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Eftersom du har 39 500: flyg via Oslo så blir det fler poäng..

Jag antar att du svarar tidigare användare som har silver och får 8000pts på en resa från ARN?

Att åka via Oslo eller Köpenhamn beror på... de biljetterna kostar ibland markant mer i Plus. Om biljettpriset går från 2100kr till 3100kr är det väl tveksamt att åka via Oslo? Kr/poäng för de sista 2000 poängen bli avsevärt högre. Bättre att spara de 1000kr till en senare resa som ger bättre antal poäng per krona...

Jag kan tipsa om ARN-MAD-ARN den 15:e juli! Eftermiddagsflight så lite sovmorgon för den som har semester. 2200kr i Plus betalade jag och 8000 baspoäng till kontot.

Jag antar att du svarar tidigare användare som har silver och får 8000pts på en resa från ARN?

Att åka via Oslo eller Köpenhamn beror på... de biljetterna kostar ibland markant mer i Plus. Om biljettpriset går från 2100kr till 3100kr är det väl tveksamt att åka via Oslo? Kr/poäng för de sista 2000 poängen bli avsevärt högre. Bättre att spara de 1000kr till en senare resa som ger bättre antal poäng per krona...

Fast ganska ofta är det svårt att hitta tid att göra en liten MR och i de fallen kan det vara värt med lite extra pengar även för ganska få poäng. Men visst har du rätt i att man vid två tillfällen kan dra på sig betydligt mer poäng för i stort samma pengar

Har ägnat delar av kvällen åt att titta på lite intressanta MR. Just nu är det av givna skäl rätt dyrt med Spanien, Grekland och Italien.

Bokade själv Köpenhamn-Montpellier på lördag (28/6) för 2800 kr i Plus (ger 7500 p för EBD). CRJ-900 båda vägarna. Överlag är de "nya" säsongsdestinationerna ganska prisvärda under sommaren.

Har ägnat delar av kvällen åt att titta på lite intressanta MR. Just nu är det av givna skäl rätt dyrt med Spanien, Grekland och Italien.

Bokade själv Köpenhamn-Montpellier på lördag (28/6) för 2800 kr i Plus (ger 7500 p för EBD). CRJ-900 båda vägarna. Överlag är de "nya" säsongsdestinationerna ganska prisvärda under sommaren.

CRJ.... Nu blev jeg jo for alvor misundelig :(

Man kan ju flyga från Malmö ut i världen! Tidigare har jag inte sett att SAS lyckas med detta.
Sas erbjuder
MMX-ARN-CPH-IAD-CPH-ARN-MMX 6315SEK 12 750poäng som EBG

Expedia erbjuder
MMX-ARN-ORD-IAD-CPH-ARN-MMX 5175SEK Billigare men man ska vara medveten om vad resebyråbokning innebär

Summasummarum, Malmö blir numera min huvudflygplats, mera poäng åt folket! Och billigare parkering.

Toppen