Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

När jag körde lite MR från GOT i våras så landade jag i GOT-CPH-HEL-ARN-GOT samt GOT-ARN-AMS-ARN-GOT
Vilken bokningsklass körde du då?

Har hittat en flight till London där kostnaden är 1,04 per 1 EB Nivåpoäng. Är det lägst jag har hittat hittills. Vet inte hur det förhåller sig idag om det är bra eller dåligt så att säga. Var så länge sedan jag behövde göra en MR så jag har helt tappat greppet.

Har hittat en flight till London där kostnaden är 1,04 per 1 EB Nivåpoäng. Är det lägst jag har hittat hittills. Vet inte hur det förhåller sig idag om det är bra eller dåligt så att säga. Var så länge sedan jag behövde göra en MR så jag har helt tappat greppet.
Ja du, det var något i Plus :) Men jag fick 700+1200 per väg, gissar att jag fick ge 1,2-1,3 kr/nivåpoäng. Inte superoptimerat kanske, men jag ville inte göra rena MR:ar utan också få det som en liten stadsutflykt.

Det går nog inte, om inte första benet görs som tidsresa. Registrera senast 9 juli, boka senast 31 juli
Ah. Reggad hade jag koll på men tänkte att alla reggar sig väl för alla sådana även när man inte tänkt använda dem :) men jag hade glömt att det fanns sista datum för att boka!

Så är det någon annan som har lyckats hitta något vettigt när man måste få ihop de där sista nivåpoängen?
Åk till en mindre stad i östra USA med byte, t ex Minneapolis eller Pittsburgh, och åk över din brytpunkt. Ut 31 jan, hem 1 feb. Säkra Diamond och ge dig en bra start på nästa period :)

Ekonomi Flex ToR för ca 7700. Runt 5k nivåpoäng per väg, mer om du routar via ATL, något mindre om via NYC eller BOS.

Avbokningsbart om du drar in poängen på annat sätt innan dess.

Trevlig resa! :)

Åk till en mindre stad i östra USA med byte, t ex Minneapolis eller Pittsburgh, och åk över din brytpunkt. Ut 31 jan, hem 1 feb. Säkra Diamond och ge dig en bra start på nästa period :)

Ekonomi Flex ToR för ca 7700. Runt 5k nivåpoäng per väg, mer om du routar via ATL, något mindre om via NYC eller BOS.

Avbokningsbart om du drar in poängen på annat sätt innan dess.

Trevlig resa! :)
Gillar hur du tänker! Dottern som har brytpunkt 1/2, jag har 1/5 så där matchar vi tyvärr inte varandra, men det hindrar ju inte att hon får en bra start. Jag har ju ändå dragit in mitt lifetime gold precis i år så har ju egentligen inte stress längre att få ihop statusen på samma sätt.

Ska leka med den tanken och se vad vi kan få ihop. Blir dock väldigt många timmars flyg då jag har svårt att få ledigt för henne som sagt var nu när hon börjar gymnasiet.

Ja du, det var något i Plus :) Men jag fick 700+1200 per väg, gissar att jag fick ge 1,2-1,3 kr/nivåpoäng. Inte superoptimerat kanske, men jag ville inte göra rena MR:ar utan också få det som en liten stadsutflykt.
Vi vill gärna ha ut något av själva resan också. Plus är ju ett minne blott efter 1/10 och det innebär att det blir Business då ekonomibiljetterna ger riktigt uselt värde. Hamnade på en kostnad av 2,03 per nivåpoäng på en ekonomibiljett! :oops:

Jakten går vidare och får se vad vi landar i. Tack för härlig input så här långt!

Här är det väl läge att istället köpa nivåpoängen rakt av för 1kr styck? Sålänge inte själva resan är en större del av grejen då.

Här är det väl läge att istället köpa nivåpoängen rakt av för 1kr styck? Sålänge inte själva resan är en större del av grejen då.
Får ju en resa för några öre mer per nivåpoång så skulle värdera resan som mer värdefull i detta fall. Men ska ha det i åtanke om det kör ihop sig totalt i slutet på året.

Plus Pro Bio (PPB) brukar ge mest poäng för pengarna, typen finns kvar till siste september. Går att hitta GOT-LHR för omkring 85 öre/nivåpoäng i PPB men det är mer poäng än vad ni behöver (typ 6300, dvs över 5000kr).
Samma antal poäng men billigare finns GOT-HEL, typ 78 öre / poäng.

Är det exakt 5000 p som behövs, så motsvarar det ju 4 ben inrikes i PPB men jag tror inte det blir billigare (eller roligare) än HEL.

Toppen