Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Både jag och dottern är nära att nå Diamond, bör saknas 5000 poäng för oss båda om mina uträkningar stämmer gällande nivåpoäng från Mastercard och Amex för min räkning och dottern saknar 10.000 poäng, men 5000 från Conscious travel där endast ett steg saknas så det är enkelt att fixa.

Fråga är nu vart vi flyger för att skrapa ihop dessa poäng till billgast krona? Deadline 31 januari så vi har god tid på oss, men är låsta till fre-sön resor p.g.a. svårt att få ledig för dottern på gymnasiet och höstlovet är är jag iväg på konferens så det brinner inne som möjlig resperiod, så även stora delar av jullovet då bonusresa redan är bokad.

SAS nya poängtabeller sätter många myror i huvudet på mig och försöker hitta guldkornen, men lyckas inte alls.

Vi utgår ifrån GOT vilket automatiskt ger minst en mellanlandning till väldigt många platser i Europa vilket är positivt i detta fall.

Barcelona går helt bort då flygtiderna kör ihop det för oss. London är alltid ett alternativ, men vi hamnar på över 5000 kr p/p, men det är kanske det vi måste räkna med?

Så är det någon annan som har lyckats hitta något vettigt när man måste få ihop de där sista nivåpoängen?

Barcelona går helt bort då flygtiderna kör ihop det för oss. London är alltid ett alternativ, men vi hamnar på över 5000 kr p/p, men det är kanske det vi måste räkna med?

Från GOT så har BER-vändan konsekvent varit en av de med bästa rutterna. 5 legs på samma dag under 400kr ser jag på slumpmässigt vald fredag i September.

Dubbla poäng kampanjen på inrikes i augusti kanske kan vara något? Även om det just ju ser ut som allt måste efter registera så har vi ju gott om tid för det...

Från GOT så har BER-vändan konsekvent varit en av de med bästa rutterna. 5 legs på samma dag under 400kr ser jag på slumpmässigt vald fredag i September.
Nu är det inte legs vi är ute efter, men ska se vad det kan ge poängmässigt.

Dubbla poäng kampanjen på inrikes i augusti kanske kan vara något? Även om det just ju ser ut som allt måste efter registera så har vi ju gott om tid för det...
Den kampanjen tänkte jag inte på, dock är det tight med lediga helger denna månad. Ska kolla en extra vända och räkna på det för att se vad det kan ge.

Skulle helst klämma in en trevlig destination och inte bara flyga för att få ihop poängen så att säga.

Det går nog inte, om inte första benet görs som tidsresa. Registrera senast 9 juli, boka senast 31 juli

Skärmavbild 2025-08-10 kl. 21.08.18.png

(Rent teoretiskt går det att tidsresa. Om OP är reggad för kampanjen och känner någon som också är reggad och som bokat biljetter på kampanjen före 31/7 och har möjlighet att byta resenär så kan det gå)

Det går nog inte, om inte första benet görs som tidsresa. Registrera senast 9 juli, boka senast 31 juli

Visa bifogad bild 167382

(Rent teoretiskt går det att tidsresa. Om OP är reggad för kampanjen och känner någon som också är reggad och som bokat biljetter på kampanjen före 31/7 och har möjlighet att byta resenär så kan det gå)
Är inte reggad så det blir inte aktuellt. Får leta vidare efter lämplig destination. Har hittills landat i att det verkar som om det får bli Business A-klass som bör ge 1500 nivåpoäng inom Europa och 1000 GOT-CPH/OSL vilket då ger 2500 nivåpoäng per resa och en t&r så får jag ihop mina 5000 poäng isf.

Så nu gäller det att hitta vilken destination om Europa som är billgast att flyga till från GOT en fredag med avgång tidigast kl 16 och sedan hem söndag senast 23:59 på GOT.

Är inte reggad så det blir inte aktuellt. Får leta vidare efter lämplig destination. Har hittills landat i att det verkar som om det får bli Business A-klass som bör ge 1500 nivåpoäng inom Europa och 1000 GOT-CPH/OSL vilket då ger 2500 nivåpoäng per resa och en t&r så får jag ihop mina 5000 poäng isf.

Så nu gäller det att hitta vilken destination om Europa som är billgast att flyga till från GOT en fredag med avgång tidigast kl 16 och sedan hem söndag senast 23:59 på GOT.
När jag körde lite MR från GOT i våras så landade jag i GOT-CPH-HEL-ARN-GOT samt GOT-ARN-AMS-ARN-GOT

Toppen