Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hej,
har köpt resa till Tokyo för mig och mina tonåringar. Tre plåtar varav mina Eurobonuspoäng betalade motsvarande en biljett. Någon som vet om poäng betalad biljett ger EB poäng, eller ger det inga poäng alls?

Hej,
har köpt resa till Tokyo för mig och mina tonåringar. Tre plåtar varav mina Eurobonuspoäng betalade motsvarande en biljett. Någon som vet om poäng betalad biljett ger EB poäng, eller ger det inga poäng alls?

Två biljetter köpta med pengar och en biljett köpt med poäng = poäng för de två personerna med pengabiljetter.

Tre biljetter köpta med pengar+poäng = ska inte ge några poäng alls (men vi har fått rapporter om att det möjligen kan trilla in poäng trots allt, och är det någon som har provat att kreditera till annat *A-program?)

Har inte kollat alla 35 sidorna i denna tråd, men en resa som ger mycket för pengarna är

TXL-CPH-AMS i biljettklass SAS Plus. Som EBG drar du ihop 10000 poäng för T/R. Kostar ca 4200 SEK. Resan tar ca 3 timmar. Med sommartidtabellen går det att vända samma dag, i höst blir det tajtare.

Så om man startar från scratch blir det drygt 20000 SEK för (att behålla) EBG plus kostad för att ta sig till Berlin samt 3 hotellnätter

Ute i god tid här! Har ponerat lite olika scenarios inför slutet av min kvalificeringsperiod (30e November) och mest troligt är nog att jag inför Oktober månad har 7955 baspoäng kvar till guld och alltså två månader att fixa biffen på. Kruxet är att det är dyngmycket (på ren göteborska) att göra on-site på jobbet och inga tjänsteresor är inbokade. Än mindre är möjligheten att ta semester, så jag måste alltså passa in återstående resan/resorna under ledig helgtid.

Har hittat en europeisk dagstur direkt mellan GOT och AGP som skulle ge 9100 EBP i Plus för c:a 3500kr (förutsatt att 1h är tillräckligt för att hinna med det vändande planet?) Verkar väldigt lovande. Är 2.6 poäng per krona att ses som bra, eller finns det bättre deals att göra? GOT är alltså min utgångspunkt och resan/orna måste ske Lördag eller Söndag. Finns det bättre/billigare alternativ än tidigare nämnd rutt, som skulle håva in 8k poäng?

Om du tömmer vagnen i båda riktningarna och sedan räknar ut vad allt som du tömde skulle kosta i Sky Shop med EBP så är det en riktigt bra affär! Tycker det låter bra hur som! /Per

Ute i god tid här! Har ponerat lite olika scenarios inför slutet av min kvalificeringsperiod (30e November) och mest troligt är nog att jag inför Oktober månad har 7955 baspoäng kvar till guld och alltså två månader att fixa biffen på. Kruxet är att det är dyngmycket (på ren göteborska) att göra on-site på jobbet och inga tjänsteresor är inbokade. Än mindre är möjligheten att ta semester, så jag måste alltså passa in återstående resan/resorna under ledig helgtid.

Har hittat en europeisk dagstur direkt mellan GOT och AGP som skulle ge 9100 EBP i Plus för c:a 3500kr (förutsatt att 1h är tillräckligt för att hinna med det vändande planet?) Verkar väldigt lovande. Är 2.6 poäng per krona att ses som bra, eller finns det bättre deals att göra? GOT är alltså min utgångspunkt och resan/orna måste ske Lördag eller Söndag. Finns det bättre/billigare alternativ än tidigare nämnd rutt, som skulle håva in 8k poäng?

Följ med oss på ett milage run till Barcelona & ät middag 9 november med massa trevliga BC:are!

http://www.businessclass.se/forum/lounger/13116-planering-bc-traeff-i-barcelona-loerdag-9-e-november-perfekt-foer-mileage-run.html

2,6 är inte dumt, det brukar jag slå till på. Det har jag jagat till LUX, BLQ, MXP och MAN för. AGP har jag för 3,09 i november (kampanjbiljett direkt ena vägen och plus med byte hemåt). De bästa jag har hittat har varit ATH och PMI, där går det att få till 3,27. Men det kräver ofta kampanj eller några månaders framförhållning. ATH har du t.ex. 7-8 december för 1912 SEK vilket ger 6250 EB.

Utgår också från GOT och har EBG-bonusen med i siffrorna. Jag är dock inte helt renlärig och brukar flyga lör-sön och tillbringa en natt på orten för att titta på sevärdheter. :)

Utgår också från GOT och har EBG-bonusen med i siffrorna. Jag är dock inte helt renlärig och brukar flyga lör-sön och tillbringa en natt på orten för att titta på sevärdheter. :)

Hittar du något spännande i Oktober/November så hojta till så kan vi slå följe. Har fått regeringens godkännande att försvinna över en helg iom att jag därmed når guld och hon sedemera kan leecha på min lounge access... ;)

Toppen