Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Trevlig resa i business/first eller vad de nu kallar detta (antar att P är denna klass). Bra intjäning i alla fall.
Till EB borde det väl dock bli (500+2600+2000)x2=10200 poäng

I all upphetsning räknade jag 200% på hela reslängden, om man räknar per segment blir det då inte 1200 för LAS-SFO
och (2600+2000)x2 = 9200 för resten, alltså totalt 10400 poäng?

I all upphetsning räknade jag 200% på hela reslängden, om man räknar per segment blir det då inte 1200 för LAS-SFO
och (2600+2000)x2 = 9200 för resten, alltså totalt 10400 poäng?

Just ja, det är minimum 1200 på P-klass (fråga mig inte var jag fick 500 ifrån, den siffran är totalt irrelevenat).
1200+2x(2600+2000)=10400 poäng.

Tur och retur för ca 6000 kronor och 20800 poäng är riktigt bra! 2 sådana runs plus en 100% intjäningsresa till och från LAS från Sverige (eller var man utgår ifrån) så borde man ha ett EBG.

Hej!

Har två frågor som jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig med;

1. Behöver resa ARN-SXB t/r utresa när som helst den 17/10 och hemresa kvällen den 18/10. Det verkar som det är Skyteam som är starkast på denna sträcka med KLM och Air France. Är det någon som har något bra förslag på hur jag ska kunna använda mig av Star Alliance på denna sträcka?

2. Det bästa jag hittat är ARN-FRA-SXB enl. följande; ARN-FRA LH801 och FRA-SXB LH3756 samt hemresa SXB-FRA LH3761 och FRA-ARN LH808. Om inte jag misstolkar det hela så är sträckan FRA-SXB samt SXB-FRA med tåg/buss. Frågan blir helt enkelt; hur mycket baspoäng tjänar jag på att resa med Lufthansa enl. ovan? Jag misstänker starkt att jag inte får några baspoäng med tåg/buss även om det är LH?

Tacksam för svar :)

Hej!

Har två frågor som jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig med;

1. Behöver resa ARN-SXB t/r utresa när som helst den 17/10 och hemresa kvällen den 18/10. Det verkar som det är Skyteam som är starkast på denna sträcka med KLM och Air France. Är det någon som har något bra förslag på hur jag ska kunna använda mig av Star Alliance på denna sträcka?

2. Det bästa jag hittat är ARN-FRA-SXB enl. följande; ARN-FRA LH801 och FRA-SXB LH3756 samt hemresa SXB-FRA LH3761 och FRA-ARN LH808. Om inte jag misstolkar det hela så är sträckan FRA-SXB samt SXB-FRA med tåg/buss. Frågan blir helt enkelt; hur mycket baspoäng tjänar jag på att resa med Lufthansa enl. ovan? Jag misstänker starkt att jag inte får några baspoäng med tåg/buss även om det är LH?

Tacksam för svar :)

1. Har tyvärr inga tips om detta. Brussels Airlines flyger normalt smidigt från Bromma, men de datum du vill åka kostar det hutlösa summor, och flygtiderna är inte heller trevliga. Baden Airport i Tyskland ligger nära, men dit flyger bara Air Berlin nuförtiden (och Ryan).

2. Dessa kombinationer ger poäng till LH Miles & More, men vet inte hur det är med EB.... Ger inte bokningsklassen en fingervisning? Om bokningsklassen finns med i SAS intjäningstabell och tåget/bussen har LH-nummer bör den ge poäng.

1. Har tyvärr inga tips om detta. Brussels Airlines flyger normalt smidigt från Bromma, men de datum du vill åka kostar det hutlösa summor, och flygtiderna är inte heller trevliga. Baden Airport i Tyskland ligger nära, men dit flyger bara Air Berlin nuförtiden (och Ryan).

2. Dessa kombinationer ger poäng till LH Miles & More, men vet inte hur det är med EB.... Ger inte bokningsklassen en fingervisning? Om bokningsklassen finns med i SAS intjäningstabell och tåget/bussen har LH-nummer bör den ge poäng.

Tack Palazzi! Så vitt jag kan se så är sträckan ARN-FRA t/r i bokningsklass V och ger därmed någonstans mellan 600-1000 EB-poäng per sträcka enl. SAS intjäningstabell. Buss/tåg sträckan FRA-SXB t/r ser också ut att vara i bokningsklass V men verkar tyvärr inte kvalificera för poäng efter att ha läst det finstilta längst ner; "Miles cannot be earned on bus journeys." Men men, hellre lite poäng med SA än inga poäng alls med Skyteam så det får bli den här :cool:

Om man tänker sig en liten milage run till Berlin, kan man åka med vändande plan? Dvs hinner man. SAS hemsida protesterar och säger att det fattas 5 min. Måste man ut genom någon säkerhetskontroll tex?

Har varit medlem i EB sedan 1998 men inte varit så engagerad genom åren så en hel drös med poäng har jag låtit förfalla genom åren (ja jag vet! Idiotiskt - skäll inte på mig!) på senare år har det blivit resor med bolag utanför *A, men nu tänkte jag planera bättre.... Jag har (bara) 8600 poäng liggande på EB. Har en resa t.o.r. ARN-BRU via FRA r/t, med LH dit i bokningsklass M och hem med Brussels Airlines i B.FLEX. Har inte fått in poängen ännu, men det lär väl vara på "g". Har också en resa inplanad i september med LH ARN-BIO r/t, via FRA i economy och i december med TK i J ARN-BKK, via IST.

1. Nån som orkar hjälpa mig med att räkna ut ungefär hur många poäng detta ger sammanlagt?

2. Nån som har nån bra idé kring att skrapa ihop mer poäng så man kommer nånvart? Funderat på att skaffa både SAS Mastercard och SAS Amex, vilket ger 6000 poäng per kort...

Tacksam för tips,

/adhoc76

Om man tänker sig en liten milage run till Berlin, kan man åka med vändande plan? Dvs hinner man. SAS hemsida protesterar och säger att det fattas 5 min. Måste man ut genom någon säkerhetskontroll tex?

SAS har Acciona som handling partner på TXL, vilket inte riktigt integrerar med SAS övriga system. För mig har det ofta strulat med deras egna online check-in, så du kanske måste ut och checka in för att få boarding pass. Sen så flyger SAS från olika "terminaler" så det kan behöves en tur genom security om det inte är samma kärra tillbaka.

Flygbuss och övergång till T-bana kostar bara drygt 2€ (enkel) så boka in en fikapaus i stan istället :)

SAS har just nu prisvärda biljetter till Reykjavik. För den som vill få en juste inflygning på en MR kan rekommenderas t.ex. 28 oktober ARN-OSL-KEF-OSL-ARN på samma dag. 4000 baspoäng för en EBB, 5000 baspoäng för en EBG. I skrivande stund 1828 SEK.

Toppen