Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

NU rear de MAD och BCN , det går även att hitta rutter via CPH för ca 2.200kr t/r (arn-cph-mad/bcn)

SAS.jpg

Hej,

Jag satt och sökte på resor med SAS och insåg hur jag kan nå EBG för 19 932 SEK (exkl boende på NRT flygplats).

Min Kvalificeringsperiod startar 1 december 2013 och fullföljer jag min planering så ser den ut så här:

Eurobonus guld.jpg

Vad tror ni om detta upplägg? Jag jämförde resor till Peking och till Shanghai, dock är poänginsamlingen lägre på dessa sträckor jämför med Tokyo. Känner ni till någon sträcka som ger mer poäng?

Last edited:
Hej,

Jag satt och sökte på resor med SAS och insåg hur jag kan nå EBG för 19 932 SEK (exkl boende på NRT flygplats).

Min Kvalificeringsperiod startar 1 december 2013 och fullföljer jag min planering så ser den ut så här:

Visa bifogad bild 17569

Vad tror ni om detta upplägg? Jag jämförde resor till Peking och till Shanghai, dock är poänginsamlingen lägre på dessa sträckor jämför med Tokyo. Känner ni till någon sträcka som ger mer poäng?

Jag skulle nog lägga till ca 3.000 SEK och göra SWISS Stockholm-Bangkok t/r i Business class två gånger istället.
Mer bekvämt och mindre tidskrävande.

http://www.businessclass.se/deals/1...angkok-t-r-swiss-11-250-sek-inkl-skatter.html

Kalkylen räknar ej med att man når Silver under tiden och får mera poäng.

När jag tittar själv så kostar en weekend CPH-NRT 5250SEK och jag är guld så det blir 14250 per vända.

Sen kan man ju titta på OptionTown för att få 28500 p för en vända om man lyckas tur & retur.

Tack för tipset Dr. Miles (Du lever upp till namnet).

Om jag ska vara helt ärlig så ser jag inte att jag har någon användning av EBG, men det inspirerar kanske någon på forumet.
Jag skulle helt klart satsa på SWISS business class en eller två gånger, det är en väldigt bra produkt. Annars kan du se lite på att flyga i Plus med SAS, destinationer som t ex BCN, MAD, PMI, KEF och MXP ger gott om poäng och kostar inte så väldigt mycket i den billigaste bokningsklassen, A. Faktiskt kan man ofta tjäna fler poäng per krona genom att flyga Plus istället för Go. Fördelen är att dessa intra-europeiska resor kan göras på en dag och att biljetten dessutom är flexibel.

En varning dock. När du först har fått EBG kommer du aldrig vilja gå tillbaka till ett vanligt liv som statuslös ;)
Sitter själv och funderar på hur jag ska få ihop tillräckligt med poäng under nästa kvalificeringsperiod, som börjar 1 augusti...

Toppen