Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Nivåpoäng) tråd

Oberoende av att jag fick upp ögonen för ARN-BCN som bra bonusresa (tack NotRyan) hade jag en semesterresa till Barcelona planerad sen länge, dock inte med *A.

Efter att ha hållit koll på priserna ett tag har jag nu ändrat hemresan till SAS plus - en enkel BCN-OSL-ARN i plus gick på knappa 2,600kr och ger 5,000 baspoäng (innan ev. bonus) vilket mer än väl säkrar behövda poäng.

Igen, tack för bra tips!

Mvh
Farochflyg

Finns även ARN-OSL-KEF t/r för ca 3800 SEK i Plus, 8000 poäng utan EBG/EBS-bonus. Går att genomföra t ex på en fredag, avresa kl 9:15 och hemma igen kl 19:15.

En annan bra mileage run är ARN-CPH-PMI t/r som ger 10000 poäng utan bonus och går att hitta en del söndagar för ca 4130 SEK. Avresa 06:15 (urk!) och hemma kl 18:15.

Jag behöver 2800 baspoäng innan sista augusti för att nå silvernivå. Någon som har något smart förslag på resa? Gärna så billigt som möjligt då semesterkassan inte direkt svämmar över denna sommaren :)

Jag behöver 2800 baspoäng innan sista augusti för att nå silvernivå. Någon som har något smart förslag på resa? Gärna så billigt som möjligt då semesterkassan inte direkt svämmar över denna sommaren :)

BCN,MXP,ATH är väl exempel på fina endagarsrutter. Samma med malaga.
Hxwb88w.png
Se bild, ut kl 06.20 på en söndag och hemma 14.15
Då har jag antagit att det är ifrån STO vi snackar om.

Om det "bara" är 3000 baspoäng så går det bra med kortare turer, har inte alla destinationer i huvudet som ger 1500 per enkel men det gäller åtminstone för Italien och Schweiz. Du kan åka enligt följande tex.
Rom 07:10-14:30
Capture.JPG

eller till Geneve 8:05-14:05
Capture2.JPG

palmen: Tack för förslaget! Ser riktigt bra ut. Har hittat Geneve tur och retur för 1266:- SK2615 kl. 14.00-16.40 den 22/8 samt hem SK616 19.55-22.30 den 23/8 men det roliga är att jag inte ser hur många poäng denna flight genererar. Möts av "Vi kan inte hitta antalet poäng för vald resa."

Någon som vet hur mycket poäng jag får? Ett dygn i Geneve kan man nog slå ihjäl tänker jag :)

palmen: Tack för förslaget! Ser riktigt bra ut. Har hittat Geneve tur och retur för 1266:- SK2615 kl. 14.00-16.40 den 22/8 samt hem SK616 19.55-22.30 den 23/8 men det roliga är att jag inte ser hur många poäng denna flight genererar. Möts av "Vi kan inte hitta antalet poäng för vald resa."

Någon som vet hur mycket poäng jag får? Ett dygn i Geneve kan man nog slå ihjäl tänker jag :)

Om det är SAS metall du flyger med ska det vara 1500 poäng per enkelresa till Geneve.
http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/SAS/Chart/

Jag saknar 1500 poäng till silver. Är dock väldigt tveksam om det är värt en minimilagerun för att uppnå den tveksamma nivån. Någon här kan kanske motivera mig?

Toppen