Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hittar du något spännande i Oktober/November så hojta till så kan vi slå följe. Har fått regeringens godkännande att försvinna över en helg iom att jag därmed når guld och hon sedemera kan leecha på min lounge access... ;)

GOT-ATH t/r den 24 november för 2109 kr. Ger 6250 EB-poäng som EBG.

MR ATH 24 nov 13.JPG

Följer gärna med på den om jag kan :)

Behöver ett gäng poäng före siste oktober så bokade Malta t o r på tisdag i SAS Plus (vilket var billigare än Go på denna avgång) vilket ger 9200poäng för EBS.

Stockholm (ARN) - Malta (MLA)
ti 17 sep 2013
Vuxen 896 SEK
Malta (MLA) - Stockholm (ARN)
ti 17 sep 2013
Vuxen 908 SEK

Serviceavgift 30 SEK

Totalpris: 1834 SEK
Skatter, avgifter och tillägg: 1078 SEK

Hittar du något spännande i Oktober/November så hojta till så kan vi slå följe. Har fått regeringens godkännande att försvinna över en helg iom att jag därmed når guld och hon sedemera kan leecha på min lounge access... ;)
image.jpgimage.jpg
Förmöte till bc.möte.got? Poäng per krona 2,7-2,8.

Hej,

Jag är alldeles ny här på BC och tycker jag har hittat en massa nyttig info så här långt.

Jag är just nu SK*EBG, men har bara 25k hittils i år. Jag behöver ytterligare 25 innan året är slut för att behålla Gold, och vill ju gärna fixa det snabbt o billigt. Det snabbaste verkar va att köra LX: OSL-ZRH-BKK-ZRH-OSL för 11-12000 NOK och 26400 poäng.

Finns det någon som har tips, råd och/eller andra förslag så skulle det uppskattas...;)

Last edited:
Hej cato och välkommen till businessclass!

Det är väl ett trevligt alternativ att flyga LX till Bangkok. Antar att du gör det i någon business-bokningsklass för att få de poängen? Alla de klasserna ger dig 200 % EB-intjäning. Billigaste EB-poängen brukar annars vara flyg till Spanien, Grekland och Italien, men det tar ju lite mer tid i anspråk.

PS. Du postade i tråden segment run. Jakt på baspoäng hör hemma i Mileage run (baspoäng)-tråden. Din flygning med LX ger dig inte några segment (om du inte flyger SK till ZRH).

Jag läste i båda trådarna, och kom nog inte på vilken jag postade i just då.

Jag tänkte boka i P på LX eftersom det va hyfsat billigt. Annars blir det faktiskt billigare att åka 2,5 (!) gånger SAS Plus OSL-AGP-OSL, men kräver ju lite mer tid...

Hej,
även jag är i behov av några ytterligare poäng för att behålla mitt EBG och tänkte lyssna med er om tips.

Jag saknar just nu 3100 poäng och brytpunkten är 31 oktober. Mina preferenser är lågt pris och det får gärna vara överstökat på en dag - helst i nästa vecka. Dessutom vill min nioåriga dotter följa med. Kan det vara ett alternativ att bjuda med henne på EB-poäng?

Jag funderade tex på London över dagen, SAS Go ena vägen och PLUS andra. Det skulle gå loss på dryga 5000 SEK+ EB-poäng för dottern. Är det någon som har andra förslag?

Tack på förhand!

Toppen