Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Kimmen00

Medlem
Och när du pratar med andra säger de 3h, har själv fått det svaret flera ggr.
Vad kan man lära sig av det? Det finns ingen fast gräns utan det beror på dagsform på agenten vad som gäller just vid tillfället när du ringer.

Det är ju agent-bingo där.. vissa köper 1 minut ändring, andra inte..
 

stare

Medlem
Flög CPH - GOT med SAS;; SK 430 - SCANDINAVIAN AIRLINES, FLYGS AV: XFLY, EE.
Ger den flighten inga baspoäng? Och hur ser jag det isåfall?
 

stare

Medlem
Den här är intressant, man lär sig...

"Your flight with Austrian Airlines(OS563) was booked in T class and tickets issued in this booking class do not qualify for EuroBonus points"
Kindly note the class 'Y' printed on your boarding pass is indicator of service class onboard aircraft, not the actual ticketed booking class and as such it is not a valid basis for calculating the missing points
 

henke12

Medlem
Den här är intressant, man lär sig...

"Your flight with Austrian Airlines(OS563) was booked in T class and tickets issued in this booking class do not qualify for EuroBonus points"
Kindly note the class 'Y' printed on your boarding pass is indicator of service class onboard aircraft, not the actual ticketed booking class and as such it is not a valid basis for calculating the missing points
Japp! Helt korrekt tyvärr..

Många billiga klasser på en hel bolag ger 0 poäng ..
 

tomle

Medlem
Körde ARN-CPH-BER-CPH-ARN igår på två separata biljetter. Runt 4000 SEK för 6000x2 poäng om jag minns rätt (EBD och kampanj).

Kan tyvärr inte rekommendera detta. Bussgate innebar att jag satt på bussen och väntade på att planet skulle tömmas, och i telefonen plingade det till att boarding hade startat för returflighten. Satt och letade resor hem för att kunna komma hem samma dag ifall det skulle skita sig.
Som tur var så var det en kort bussresa och en löpning genom terminalen gjorde att jag kom till gaten precis när det var final call. Skulle inte göra om det igen.
Dessutom så serveras bara kaffe/te/vatten på CPH-BER-CPH, även i Plus pga att det är en så kort flygning.
 

Tamas

Medlem
Har helgen 5-8/1 på mig att dra in lite poäng.... hittade GOT-HEL men utgår egentligen från ARN så hade gärna skippat SJ ner kvällen innan + hotell både för kostnaden och för årstiden med allt vad det kan innebära. Några andra maxade tips för just denna helg? :)

Visa bifogad bild 136559

Du kan flyga Ryanair ARN-GOT, eller kanske finns en tidig SAS också...
Vägen hem är svårare tyvärr.
 
Toppen