Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Tevyn

Medlem
Tips på en bra MR till något land i Europa där man kan spendera en weekend? Tänkte om det var någon bra deal nu under black friday.
 

JacobGBG

Medlem
Någon med erfarenhet av att flyga vändande flyg med SAS? Har aldrig försökt mig på detta men ser ut som den enda möjligheten (på separata biljetter pga MCT) på några av de rutter jag tittar på under 2x kampanjen.
 

intuition

Medlem
Jodå.
Kolla t.ex. i 4x tråden om div folk som flög med vändande plan.
Det beror lite på flygplatsen du vänder på hur bra det kommer att gå.
 

JacobGBG

Medlem
Jodå.
Kolla t.ex. i 4x tråden om div folk som flög med vändande plan.
Det beror lite på flygplatsen du vänder på hur bra det kommer att gå.

Lärdomen därifrån är att det handlar främst om hurvida man får bussgate eller ej. På FRA så är detta en påtaglig risk, men om man tittar på mer aktuella MR mål som BER hur ser erfarenheterna ut? Där har en kollektiv visdom inte riktigt uppenbarat sig än.
 

JacobGBG

Medlem
Happ, kör en gamble till BER med vändande plan på 40 min connection... CRJ flyg så risk för bussgate och en sprint tillbaka till ordinarie gate. 3900:- och cirkus 10kp.
 

palmen

Moderator
Tips på en bra MR till något land i Europa där man kan spendera en weekend? Tänkte om det var någon bra deal nu under black friday.
Black Friday priserna inom Europa verkar främst gälla Economy så det är uselt ur ett MR perspektiv. Finns dock mycket helt ok prissatta plus inom Europa med standard priser som ger bra poäng/krona nu när det är dubbelt.

MR till USA är det som ger bäst värde just nu i plus. Eller LA i betald business i februari.
 
Ja poängen är inklusive EBG+ bonusen.
För egen del blev det en MR till Bryssel över dagen för 3800 kronor, tidsåtgång ca 9h totalt och ger mig en bit över 10k poäng mot status
Jag kör också detta.…blir 6:e januari. En favorit från förra årets 4x kampanj. Besök på Cantillon för att fylla på förråden.
 
Toppen