Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Ubbe

Medlem
Har du bara 20 timmar där ska du väl inte slösa bort dem på att sova! Finns alldeles för mycket trevliga saker att göra i Chicago.

För januari kan jag för övrig tipsa om att Buddy Guy kör vad som troligen blir hans sista vända någonsin på Legends mer eller mindre hela Januari. Kan definitivt vara en upplevelse även om man inte är en stor fan (själv blivit ditdragen tidigare år av vänner som är det och tyckt det klart varit värt det..)
Buddy guy är en självklarhet om man hinner, men med 20 timmar hade jag hyrt en bil och åkt till Michigan City och den stora outleten där. 2 par Timberlandskor och man har resan betald. Senast jag var där handlade jag nog för 7-8000 SEK och fick varor som i Sverige skulle kostat upp emot 30 000.
Väl använda 10-12 timmar innan man slinker in på Buddy Guy innan man tar sig ut till ORD för hemfärd.
 

lillemannen

Medlem
Buddy guy är en självklarhet om man hinner, men med 20 timmar hade jag hyrt en bil och åkt till Michigan City och den stora outleten där. 2 par Timberlandskor och man har resan betald. Senast jag var där handlade jag nog för 7-8000 SEK och fick varor som i Sverige skulle kostat upp emot 30 000.
Väl använda 10-12 timmar innan man slinker in på Buddy Guy innan man tar sig ut till ORD för hemfärd.
Ser du inte gränspolisen på Kanal 5?:)
 
Finns hur många som helst när jag tittar ARN-OSL/CPH-BER/BRU/AMS/HEL som exempel och de kostar omkring 3700-3800 kronor att göra över dagen på helger.

Kan du dela med dig vilken rutt som ger 10200p för 3700kr? :)
Misstänker att Palmen inkluderar de extra poängen man får som Guld/Diamond. Hittar en massa för 3600 kr som ger 2050*2*2 vilket skulle ge 10250 med G/D.
 
Ja poängen är inklusive EBG+ bonusen.
För egen del blev det en MR till Bryssel över dagen för 3800 kronor, tidsåtgång ca 9h totalt och ger mig en bit över 10k poäng mot status
Iom att det där ger ca 2,7p/kr vs 2,28p/kr för folk med B/S, vet du ifall deras baspoäng-köps-kampanj har någon begränsning? Tänkte då det verkar vara 1000p för 500kr (2p/kr) och skulle kunna vara relevant för andra som inte har tid att göra någon milage run denna jul/tidig vår.

"När du köper Baspoäng kan du betala med kort eller Extrapoäng. Kampanj från 1/9 - 2022 - 1/31/2023: 1000 Baspoäng kostar 5000 Extrapoäng eller 500 SEK."

@Doctor-X, @Rokkoko Taggar er ifall ni skulle ha nytta av detta.

Lite tillägg: Kanske mer relevant/jämförbart om obegränsat köp av poäng, då transport till flygplatsen kan kosta också! :)
 
Toppen