Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Rokkoko

Medlem
Om man är baserad i ARN, och vill få till fler mellanlandningar via t ex Oslo/Göteborg/Köpenhamn, vad är bästa sätt att få dessa alternativ? För när man söker till t.ex. BER, WAW, TLL osv. så dyker endast 1 mellanlandning upp.

Lyckas hitta massa 2-mellanlandnings-rutter från GOT, men det kanske är fördelen med att vara baserad där.

Undrar också över detta. Jag har för mig att man såg såna alternativ förut, men inte längre?
 

Ano

Medlem
Väldigt tråkigt att i stort sett inga Plus-stolar verkar vara nedsatta i SAS Black Friday-Kampanj.
Skulle behöva hjälp och inspiration med följande:

Resa för att tjäna in 13000 poäng. Inom Europa med lägst pris per poäng.
__________________________

Tid för utresa: Januari
Utresa från: Varsomhelst i Sverige
Önskad intjäning: 13000 poäng (Totalt, dvs inkl guld- och 2x kampanj-bonus)
 

Tamas

Medlem
Väldigt tråkigt att i stort sett inga Plus-stolar verkar vara nedsatta i SAS Black Friday-Kampanj.
Skulle behöva hjälp och inspiration med följande:

Resa för att tjäna in 13000 poäng. Inom Europa med lägst pris per poäng.
__________________________

Tid för utresa: Januari
Utresa från: Varsomhelst i Sverige
Önskad intjäning: 13000 poäng (Totalt, dvs inkl guld- och 2x kampanj-bonus)

GOT-ARN-HEL-ARN-GOT ger ganska bra poäng för pengarna. Dock strax under 13k tyvärr. Kanske går att klämma in en snabb vända t/r från ARN innan färden går vidare mot HEL.
Om jag såg rätt på biljettreglerna på Matrix är det fri tansfer inom Europa förutom CPH, men jag har inte hittat hur det går att trixa till ett byte till.
 

Ano

Medlem
GOT-ARN-HEL-ARN-GOT ger ganska bra poäng för pengarna. Dock strax under 13k tyvärr. Kanske går att klämma in en snabb vända t/r från ARN innan färden går vidare mot HEL.
Om jag såg rätt på biljettreglerna på Matrix är det fri tansfer inom Europa förutom CPH, men jag har inte hittat hur det går att trixa till ett byte till.
Tackar för förslag.
Dock bör väl inte den routingen ge strax under 13000 poäng? Utan ca 10 200 poäng. Likt ARN - CPH - [BER, GDA, HAM, AMS, CDG, BRU osv].

Känns som att det borde gå att hitta något sweetspot bättre än ~3700 kr/10 200 poäng. Vilket är det bästa jag hittat åt i nuläget.
Eftersom det då krävs ännu en separat Intra-Europa resa/inrikes i plus för de resterande poängen.
 
Last edited:

pswe

Medlem
Tackar för förslag.
Dock bör väl inte den routingen ge strax under 13000 poäng? Utan ca 10 200 poäng. Likt ARN - CPH - [BER, GDA, HAM, AMS, CDG, BRU osv].

Känns som att det borde gå att hitta något sweetspot bättre än ~3700 kr/10 200 poäng. Vilket är det bästa jag hittat åt i nuläget.
Eftersom det då krävs ännu en separat Intra-Europa resa/inrikes i plus för de resterande poängen.
Om det inte är allt för många poäng du saknar till slut så går det att köpa baspoäng. Aldrig fel att flyga in poängen i min bok, men kanske kan vara ett alternativ om tiden är knapp eller biljetterna dyra.
 

Doctor-X

Medlem
Tackar för förslag.
Dock bör väl inte den routingen ge strax under 13000 poäng? Utan ca 10 200 poäng. Likt ARN - CPH - [BER, GDA, HAM, AMS, CDG, BRU osv].

Känns som att det borde gå att hitta något sweetspot bättre än ~3700 kr/10 200 poäng. Vilket är det bästa jag hittat åt i nuläget.
Eftersom det då krävs ännu en separat Intra-Europa resa/inrikes i plus för de resterande poängen.

Kan du dela med dig vilken rutt som ger 10200p för 3700kr? :)
 
Toppen