Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Det som kan bli strul är väl köer till säkerhetskontrollen.

Turn-around på LHR är ju 60-80 minuter för SAS. På den tiden borde man till och med hinna genom passkontroll, ut på landside och sedan in airside i ordinarie säkerhetskontroll (fast track). Att komma genom vid transfer borde vara OK.

Sen kan det ju givetvis uppstå problem om flyget landar sent eller så...

Så länge man inte ankommer samtidigt som massa av de större planen på longhaul ska det nog inte vara några problem. De gånger jag gjort transfer på LHR har jag varit igenom på någon minut (Star Alliance). Aldrig stött på någon större kö, men man vet ju aldrig i förväg hur lång kön kommer att vara men jag tror nog 60 minuter räcker i normalfallet.

Jag har aldrig rest från T2 på Heathrow men vet att för T5 har man krävt att man passerar säkerhetskontrollen minst 35 minuter innan avgång (annars blir man nekad att passera), kan vara värt att tänka på. Någon här kanske vet om det även gäller Terminal 2?

Otroligt smidigt kan konstateras. Gold Track finns, dels genom boardingkortkontroll (se alltså till att ha utskrivet boardingkort för hemresa alt. mobilt boardingkort), dels genom säkerhetskontroll. Tog inte mer än en minut. Måste säga att terminal 2 är ett riktigt lyft.

Jag TROR att conformance även finns på London Heathrow T2 - eller åtminstone är på väg att införas.

Dock kan man fundera på om vad som händer om man blir stoppad i conformance? Du har en giltig biljett annars hade den inte gått att köpa så blir du då automatiskt ombokad till nästa flyg eller kommer det uppstå tjafs om att anslutningen var orealistisk i första läget? Jag vet inte svaret

Funderar lite nu. Jag kommer få EBG i slutet av november då jag kommer ha 47 000 baspoäng, jag kommer ha 59000 poäng innan innan slutet på min kvalificeringsperiod som är till apr 30 2017.

Är det värt att att försöka nå EBD? Jag har redan AMEX elite och hade därför behövt göra några MR till USA eller Asien, dock är detta svårt med heltidsarbete, hade ni försökt nå EBD eller nöjt er med EBG och vänta till nästa kvalificeringsperiod då jag antagligen kan göra en del MR under min semester.

Toppen