Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Funderar lite nu. Jag kommer få EBG i slutet av november då jag kommer ha 47 000 baspoäng, jag kommer ha 59000 poäng innan innan slutet på min kvalificeringsperiod som är till apr 30 2017.

Är det värt att att försöka nå EBD? Jag har redan AMEX elite och hade därför behövt göra några MR till USA eller Asien, dock är detta svårt med heltidsarbete, hade ni försökt nå EBD eller nöjt er med EBG och vänta till nästa kvalificeringsperiod då jag antagligen kan göra en del MR under min semester.
Jag skulle avvakta tills Eurobonus 3.0 presenterats för att se vad som skiljer EBG och EBD då för att sedan bestämma sig.

Jag skulle avvakta tills Eurobonus 3.0 presenterats för att se vad som skiljer EBG och EBD då för att sedan bestämma sig.

Låter rimligt, det jag har sett hittils motiverar inte höjningen eftersom poängen inte kommer löpa ut om man är EBG eftersom mitt nuvarande mål är EBG for life.

Jag har aldrig rest från T2 på Heathrow men vet att för T5 har man krävt att man passerar säkerhetskontrollen minst 35 minuter innan avgång (annars blir man nekad att passera), kan vara värt att tänka på. Någon här kanske vet om det även gäller Terminal 2?
Tror inte conformance är infört i någon annan terminal än T5 än.

Jag TROR att conformance även finns på London Heathrow T2 - eller åtminstone är på väg att införas.

Dock kan man fundera på om vad som händer om man blir stoppad i conformance? Du har en giltig biljett annars hade den inte gått att köpa så blir du då automatiskt ombokad till nästa flyg eller kommer det uppstå tjafs om att anslutningen var orealistisk i första läget? Jag vet inte svaret
Om du missar en connection (vilket är vad det får anses som) pga conformance så bör man bli ombokad till nästa tillgängliga avgång. Det är iaf vad jag har förstått händer i T5.

Fortsätter med mina nybörjarfrågor.

Någon som vet varför jag får olika baspoäng på samma sträcka trots att jag flyger i samma klass? Ibland får jag 250 och ibland 500 baspoäng (enkelresa) när jag flyger mellan Sthlm och Östersund. Även om baspoängen är mindre relevant då det är segmenten jag går på så hade det varit härligt med en logisk grund. Skulle kunna tänka mig att det har något med att sträckan ibland trafikeras av CityJet men vid de tillfällena har jag även fått 500 baspoäng.

Fortsätter med mina nybörjarfrågor.

Någon som vet varför jag får olika baspoäng på samma sträcka trots att jag flyger i samma klass? Ibland får jag 250 och ibland 500 baspoäng (enkelresa) när jag flyger mellan Sthlm och Östersund. Även om baspoängen är mindre relevant då det är segmenten jag går på så hade det varit härligt med en logisk grund. Skulle kunna tänka mig att det har något med att sträckan ibland trafikeras av CityJet men vid de tillfällena har jag även fått 500 baspoäng.
Det må vara samma kabinklass, men inte samma bokningsklass. SAS points charts - SAS Navigera till "Earn chart".

Då jag är i lite brådskande behov av poäng innan årsskiftet för att behålla guld-kortet har jag bokat in 3 st MR till Hong Kong med vändande plan.
Dessa är bokade i Go på utresan och plus på hemresan förutom den sista som enbart är bokad i Go.

Detta går av stapeln 5-6/11, 12-13/11 och 3-4/12 om det är någon annan galning som är sugen att hänga på :)

Bör inte vara något problem då man direkt går till transferdesken och får det nya boardingkortet.

Då jag är i lite brådskande behov av poäng innan årsskiftet för att behålla guld-kortet har jag bokat in 3 st MR till Hong Kong med vändande plan.
Dessa är bokade i Go på utresan och plus på hemresan förutom den sista som enbart är bokad i Go.

Detta går av stapeln 5-6/11, 12-13/11 och 3-4/12 om det är någon annan galning som är sugen att hänga på :)

Bör inte vara något problem då man direkt går till transferdesken och får det nya boardingkortet.
nyfiken fråga: vad får du betala för biljetterna?

Vi är rätt många som åker 2-4 december för BC meeting i Hong Kong.

Toppen