fcx
Medlem
Om man köper baspoäng för att fixa det sista poängen för att bli EBG blir det då även ett kvalificerande år för Gold for life?
Ingen som vet.
Om man köper baspoäng för att fixa det sista poängen för att bli EBG blir det då även ett kvalificerande år för Gold for life?
Det har kommit ut lite info om att det ska gälla för kvalificering mot gold for life. Säkert vet vi dock inte förrän reglerna har presenterats vid lansering, den information som kommit ut kan vara totalt felaktig.Om man köper baspoäng för att fixa det sista poängen för att bli EBG blir det då även ett kvalificerande år för Gold for life?
Cimber ger samma poäng som "vanliga" sas.Har sökt lite resor till Berlin, Gdansk och Hamburg men jag kan inte se hur mycket poäng jag får om jag reser för nästan alla avgångar blir åtminstone en sträcka med aktörer som CIMBER etc, får jag poäng ändå eller ännu lägre poäng? Jag ser att flygningen har en så kallad sk-nummer men hemsidan kan ändå inte visa aktuell eurobonus.
Kommer ligga på 41250 i början av december och vill helst få in resterande poäng före dess.
Du behöver alltså 3750 poänt till.Kommer ligga på 41250 i början av december och vill helst få in resterande poäng före dess.
För SAS operated by Cimber, JetTime, CityJet eller Flybe får du poäng på samma sätt som SAS flyger själva. Detsamma gäller för Wideroe, med undantag för några statsfinansierade norska inrikeslinjer.CIMBER etc, får jag poäng ändå
Du behöver alltså 3750 poänt till.
Är du EBG idag?
Med EBG räcker det med en ToR från Skandinavien till Europa i billig Plus, det ger 1500p per sträcka och sedan ger 25% EBG/EBD-bonus totalt 3750p.
Är du ännu inte EBG behöver du mellanlanda i en skandinavisk stad åtminstone åt ena hållet för att få ihop dina poäng, fortfarande i billig Plus.
Det brukar gå och hitta tex ARN-OSL/CPH-HAM/BER/BRU-OSL/CPH-ARN för runt 3kkr.
Jag är EBS idag, jag får kolla runt så jag får det på det sättet.
Hur är plus-servicen när man reser med CIMBER etc jämfört med en vanlig sas-flight?
Funkar det med MCT om det är samma bokning?Någon som gjort en mileage run till London Heathrow (Terminal 2) med SAS och med vändande plan?