Här kan du hitta @agehall :s utmärkt guide om hur man räknar intjänade poäng till SAS EuroBonus.Hur blir det om man flyger lufthansa? När det står 100% på vissa klasser, innebär det att om jag bokar i nån av dessa så får jag lika många poäng som jag flyger miles? I så fall, hur många miles blir det mellan ARN-FRA-EZE?
Sorry för dumma frågor men har dålig koll![]()
Här kan du hitta @agehall :s utmärkt guide om hur man räknar intjänade poäng till SAS EuroBonus.
Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
tonton skrev:
- ARN-HKG-ARN
- 9000 poäng
- 2 segments
- 2488 SEK
- ARN-HKG-ARN
- 9000 poäng
- 2 segments
- 2488 SEK
- ARN-HKG-ARN
- 9000 poäng
- 2 segments
- 2488 SEK
- ARN-HKG-ARN
- 9000 poäng
- 2 segments
- 2488 SEK
- ARN-HKG-ARN
- 9000 poäng
- 2 segments
- 2488 SEK
- ARN-HKG-ARN
- 11250 poäng
- 2 segments
- 2488 SEK
- ARN-HKG-ARN
- 11250 poäng
- 2 segments
- 2488 SEK
- ARN-HKG-ARN
- 11250 poäng
- 2 segments
- 2488 SEK
- ARN-HKG-ARN
- 11250 poäng
- 2 segments
- 2488 SEK
Om man redan är EBG blir kalkylen ännu bättre. 6 t/r och ett Amex Elite så är man nästan i mål. Någon europaresa med ungdomsbiljett så får man de sista poängen som behövsMed de nya attraktiva priserna på Longhaul för ungdomar så går det att flyga ihop EBG respektive EBD väldigt billigt! Exemplet nedan är baserat på att man åker mellan Arlanda och Hong Kong.
******EBG******
45 000 poäng
10 segments (5 T/R)
12 440 SEK
******EBD******
90 000 poäng
18 segments (9 T/R)
22 392 SEK
Någon ungdom som är beredd att flyga 9 T/R med vändande plan i Hong Kong för att nå EBD?![]()
Om man redan är EBG blir kalkylen ännu bättre. 6 t/r och ett Amex Elite så är man nästan i mål. Någon europaresa med ungdomsbiljett så får man de sista poängen som behövs
Många studenter jobbar dock väldigt mycket på sidan om och har "ok" inkomster. Priserna är ju dock inte studentpriser utan ungdomspriser och många under 26 har inkomster som räcker för att skaffa Amex.Lite osäker på dock om studenter kan kvallificera sig för AMEX elite. Studiestödet (csn) är väl inte att klassa som fast inkomst.
Många studenter jobbar dock väldigt mycket på sidan om och har "ok" inkomster. Priserna är ju dock inte studentpriser utan ungdomspriser och många under 26 har inkomster som räcker för att skaffa Amex.