Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

psu

Ny medlem
Ska resa från Stockholm till Santiago v11 och funderar på hur jag kan maximera poängen.
Skulle behöva få ihop 12550 poäng om möjligt(för EBG). Ska helst flyga economy men tror jag kan komma undan med att boka premium economy också.
 

Dr. Miles

Expert
Ska resa från Stockholm till Santiago v11 och funderar på hur jag kan maximera poängen.
Skulle behöva få ihop 12550 poäng om möjligt(för EBG). Ska helst flyga economy men tror jag kan komma undan med att boka premium economy också.
Kontrollfråga.
Vilken Santiago? (Det finns många städer som heter Santiago)
 

Glenn E

Medlem
Ifall du ska till Santiago i Chile kan det fungera med SAS till San Francisco på en biljett och sedan Copa till Sanriago via Panama.
Det sista biljetten kostar cirka 800 USD i L klass som ska ge 100% av sträckan till eurobonus.
Det borde ge bortåt 24000 EB poäng tur och retur.
 

Dr. Miles

Expert
Oj, hehe det stämmer ju. Santiago i Chile gäller det, my bad.
Glömde att säga, välkommen till BusinessClass, @psu!

Turkish Airlines E klass biljett för Stockholm-Buenos Aires T/R kostar ca 9.100 SEK inkl. skatter.
Turkish Airlines E klass ger 100% poäng till SAS EuroBonus så den biten av resan bör ge ca 18.000 baspoäng.

EuroBonus partners - Turkish Airlines - SAS

Du kan hitta flygbiljett mellan Buenos Aires-Santiago de Chile T/R för från ca 1.900 SEK inkl. skatter.
 

DHXSTHLM

Medlem
Glömde att säga, välkommen till BusinessClass, @psu!

Turkish Airlines E klass biljett för Stockholm-Buenos Aires T/R kostar ca 9.100 SEK inkl. skatter.
Turkish Airlines E klass ger 100% poäng till SAS EuroBonus så den biten av resan bör ge ca 18.000 baspoäng.

EuroBonus partners - Turkish Airlines - SAS

Du kan hitta flygbiljett mellan Buenos Aires-Santiago de Chile T/R för från ca 1.900 SEK inkl. skatter.

Dr.Miles,

Jag har också en resa till Sydamerika på kartan i höst, till Buenos Aires från Stockholm.

Ut från Stockholm Aug 26/27
Hem från Buenos Aires Sep 23

Tittade efter ditt inlägg efter flyg på Turkish, men hittar inte klass E, utan hamnar antingen i V eller T (billigt,men dålig intjäning) eller i S (ganska dyrt!). E verkar vara prisvärt men med god intjäning. Hur går man till väga? Är EBD så poängintjäningen är ju förstås viktigt.

Tacksam för tips! Har även kollat Lufthansa (dyrt!)
 

Dr. Miles

Expert
Dr.Miles,

Jag har också en resa till Sydamerika på kartan i höst, till Buenos Aires från Stockholm.

Ut från Stockholm Aug 26/27
Hem från Buenos Aires Sep 23

Tittade efter ditt inlägg efter flyg på Turkish, men hittar inte klass E, utan hamnar antingen i V eller T (billigt,men dålig intjäning) eller i S (ganska dyrt!). E verkar vara prisvärt men med god intjäning. Hur går man till väga? Är EBD så poängintjäningen är ju förstås viktigt.

Tacksam för tips! Har även kollat Lufthansa (dyrt!)
När man vill boka i specifik bokningsklass behöver man ofta boka per telefon.
Förr kunde man använda Uniteds webbsida att boka i specifik bokningsklass men det går sämre efter de har uppdaterat deras webbsida.
[Tips] Boka en Star Alliance flygbiljett i specifik bokningsklass | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor


Turkish Airlines kör Married segments därför kan man inte lita på tillgänglighet som visas på ITA Matrix, men det ser ut som det finns E klass tillgänglig på de dagarna du vill flyga.
.
Screenshot20160304_01 TK.png
 

agehall

Medlem
OT: Har vi rett ut ifall ExpertFlyer visar married segments korrekt eller inte? Jag har fått för mig att den gör det, men jag är inte säker.
 

DHXSTHLM

Medlem
När man vill boka i specifik bokningsklass behöver man ofta boka per telefon.
Förr kunde man använda Uniteds webbsida att boka i specifik bokningsklass men det går sämre efter de har uppdaterat deras webbsida.
[Tips] Boka en Star Alliance flygbiljett i specifik bokningsklass | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor


Turkish Airlines kör Married segments därför kan man inte lita på tillgänglighet som visas på ITA Matrix, men det ser ut som det finns E klass tillgänglig på de dagarna du vill flyga.
. Visa bifogad bild 49263

@agehall man måste ju bara älska Businessclass forumet, snabb och pålitlig hjälp. Otroligt!
 
Toppen