Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Håller med Palmen, baspoäng är mindre smärtsamt.

Körde en LLA-ARN-CPH-TXL-CPH-GOT när jag behövde lite extra poäng i slutet av förra året, körde i plus och det vart inte speciellt dyrt.
Gav en massa poäng och 5 segment per väg.

går ofta att hitta såna på Matrix, destå svårare att boka dem.

Tydligen så ska man be de på SAS boka som en open Jaw och kombinera med lämplig enkelbiljett för att lappa ihop.

Kan även gå att boka via United eller online resebyrå.

2 resor till Hong Kong/Miami/Los Angeles ger dig 9500-10000 poäng och kostar strax över 3000 kronor styck. Lägg till ett amex elite för 4000 kronor som ger 20k baspoäng. Då har du ditt EBG för ca 11k kronor. Betydligt billigare än att försöka ta det på segment. Lär komma några kampanjer nu under hösten som du kan nyttja för detta.
Ett alternativ där kan ju vara att uppgradera flighterna med plusgrade. Då kanske det bara behövs en resa tillsammans med Amexet, om uppgraderingarna går igenom.

Kvalificering genom Baspoäng är oftast enklare än genom antal kvalificerad segment.

Annars finns det t ex följande exempel:

Vuxenbiljett:
  • Luleå-Hamburg T/R med 3 segments var (totalt 6 segments) kostar ca 2.700 SEK inkl. skatter (ca 450 SEK per segment)
  • Luleå-Ålesund T/R med 4 segments var (totalt 8 segments) kostar ca 3.650 SEK inkl. skatter (ca 457 SEK per segment)
Om man prickar Now or Never eller SAS Family & Friends kampanj, kan det bli billigare.

Ungdomsbiljett: (för resenärer under 26 år vid flygdatumet)
  • Luleå-Stockholm v.v. enkel: ca 400 SEK inkl. skatter (ca 400 SEK per segment)
  • Luleå-Hamburg T/R med 3 segments var (totalt 6 segments) kostar ca 1.700 SEK inkl. skatter (ca 285 SEK per segment)
Om man flyger på Ungdomsbiljett ut från ARN hur många segment är max man kan få in på en dag?

Om man flyger på Ungdomsbiljett ut från ARN hur många segment är max man kan få in på en dag?
6 utan större problem på en söndag. Har provat. Inte att rekommendera i januari dock, smått snöigt...
Råder dig att kvala på poäng dock, vad du än ska göra, så kul är det inte att försöka kvala på segment.

Bör gå med 8-10 segment på vardagar.

6 utan större problem på en söndag. Har provat. Inte att rekommendera i januari dock, smått snöigt...
Råder dig att kvala på poäng dock, vad du än ska göra, så kul är det inte att försöka kvala på segment.

Bör gå med 8-10 segment på vardagar.
Jo om jag skulle försöka mig på EBD skulle de bli poäng longhaul. Men har 9 segment kvar till guld så tänkte att det kan bli enklare då jag saknar mer än 1 T/R longhaul för o klara de på poängen. Du flyger du ARN-OSL-CPH-DESTINATION ?

Jo om jag skulle försöka mig på EBD skulle de bli poäng longhaul. Men har 9 segment kvar till guld så tänkte att det kan bli enklare då jag saknar mer än 1 T/R longhaul för o klara de på poängen. Du flyger du ARN-OSL-CPH-DESTINATION ?
Tror det mest effektiva är att köra massa vändande plan inrikes.

Toppen