Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Om man bokar via tredjepartsaktörer t ex via Momondo kan man hitta skumma och omständliga routings som ger många legs: T ex ARN-VIE med två byten (CPH och Düsseldorf). Till riktigt bra priser dessutom. 6 legs t/r!
PH

Såg nu igår när jag bokade att SAS egna hemsida har börjat tillåta 2 byten (6 segments t/r) när man åker LPI till LHR. Det kommer jag garantera fortsätta utnyttja!

Tjenare, ny här men flyger mycket !

Det är så att jag är 5 legs kort från diamond innan reset 31/7 och frågan är om det är värt o göra dom extra tripsen?

jag blir då diamond nästa år, och året efter Gold igen? eller hur funkar det, för lär nog inte komma upp i Diamond nästa år igen

Ja, du är diamond året du tjänat ihop till det samt efterföljande år. Så fixar du det före 31/7 så har du EBD hela nästa år också. (Plus tre månader, som är lite överlapp SAS ger oss)

Tjenare, ny här men flyger mycket !

Det är så att jag är 5 legs kort från diamond innan reset 31/7 och frågan är om det är värt o göra dom extra tripsen?

jag blir då diamond nästa år, och året efter Gold igen? eller hur funkar det, för lär nog inte komma upp i Diamond nästa år igen
Välkommen till Businessclass!
Personligen tycker jag det är värt att flyga ihop ett Diamond, speciellt nu när du är så nära. Vet inte vilken stad du utgår ifrån men 5 segment flyger man enkelt ihop på 1-2 tur och retur.
Hur många poäng har du? Om du har mer än 70.000 baspoäng kan det vara värt att fundera på att skaffa Amex Elite som ger dig 20.000 baspoäng, kostar dock 4000 för ett år, men kan vara billigare än att göra 1-2 segment runs

Jag utgår från Luleå,kollade och fann en resa till Helsingfors för 1600:- och med bonuspoäng kunde jag komma ner i 500:- och det ger ju 4 legs! Är inte så snäv på o hitta bra resor såhär då jag mest reser via jobbet o bara låter dom sköta grejen

Tips är att leta på: matrix.itasoftware.com
Det finns även god hjälp att få via: Google Help
Och en tråd om verktyget: ITA Matrix hjälp och tips | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Jag kollade lite snabbt på möjliga alternativ som ger minst 5 segment under juli.

Två alternativ:
Du kan få se Oslo för 2674:-
LLA-OSL-150730.png
Eller Bergen för 2908:-
LLA-BGO-150728.png

Sen hänger det mycket på vilket dag du vill ofta och hur det fungerar med övriga semesterplaner.

Angående vilken sorts bonusresor man ska välja är jag med på,dock ska jag nog gå in o kolla lite alternativ på resor för o få till dom sista 5 segmenten. Om man flyger blue1 är dom kvalificerade på SAS?

Toppen