Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Hej på er,
Jag skulle behöva kreativa förslag på att nå upp till EBG nu under hösten (problem när jag inte flyger i tjänsten). Har en kvalificeringsperiod fram till 30/11. Har under sommaren och fram till 30/11 35 st planerade segement. Dock så saknas som sagt 10 stycken. Rese-mönstret som jag normalt har är inrikes och norra europa vilket innebär att byten och segment har varit prioritet. Önskar kreativa förslag på segment-runs inom norden (ARN som bas) eller norra europa. Har försökt att använda ITA Matrix men har svårt att få ihop vettiga förslag. Tänker jag fel när jag fokuserar på segment run inom norden och norra europa? tacksam för input.
 

Tonton

Medlem
Antar att du inte är ungdom @Fredrik Jeanson?

Hittar ARN-OSL-ALF-TOS-OSL-ARN för 3797 SEK. Vet inte om det är dyrt för en vuxenbiljett då jag enbart åker ungdom. Ger iaf 5 segments! (Då den widerøerutten nu inbringar poäng till Eurobonus)
Screen Shot 2015-06-03 at 11.09.06.png


Jag åkte ARN-OSL-BGO-OSL-ARN för snart 2 veckor sedan med vändande plan i Bergen. Funkade väldigt smidigt!
 

Thornado

Medlem
Hej på er,
Jag skulle behöva kreativa förslag på att nå upp till EBG nu under hösten (problem när jag inte flyger i tjänsten). Har en kvalificeringsperiod fram till 30/11. Har under sommaren och fram till 30/11 35 st planerade segement. Dock så saknas som sagt 10 stycken.
....
Tänker jag fel när jag fokuserar på segment run inom norden och norra europa? tacksam för input.

Jag tror du tänker ganska rätt. Jag skulle föreslå att satsa på Hamburg och Berlin. Dit kan du komma via CPH för ca 1500 SEK t/r (4 segment), så två sådana och en inrikes t/r så är du klar.

Har du möjlighet att sova över i t.ex. Luleå så kan du få ner kostnaden per segment ytterligare litegrann då du kan flyga LLA-ARN-OSL-HAM-OSL-ARN-LLA (6 segment) för 2051 SEK tyvärr så måste du antingen starta tidigt på morgonen eller komma fram sent på kvällen så du kan inte flyga ARN-LLA-ARN för positionering på samma dag.
 
A

Aurora

Guest
For 3000SEK kan du reise inn alt du mangler med Norge-Rundt-billetten til Widerøe (frie reiser i 14 dager). Jeg har klart å lage et oppsett med 25 kvalifiserende flights på 3 dager, utreise Tromsø -> Finnmark. Det blir selvsagt ekstra kostnad ifht connecting flights og hotell, men greit å vite... :)
 

Tonton

Medlem
Letat lite men inte riktigt hittat något svar. Vad gäller för segments? Måste det vara SAS-plåt på flighten eller kan jag tex åka Turkish Airlines och forfarande få segments?
 
A

Aurora

Guest
Letat lite men inte riktigt hittat något svar. Vad gäller för segments? Måste det vara SAS-plåt på flighten eller kan jag tex åka Turkish Airlines och forfarande få segments?

Kun SAS og Widerøe, samt Cimber, Jettime, Braathens Aviation og Blue1 så lenge de flyr på SK flightnumbers :)
 
Toppen