Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Någon som har bra tips åå resa till Berlin från Stockholm.

Behöver vara där natten den 6-7. Men kan åka från Stockholm den 5 eller 6. Måste vara hemma i Stockholm igen den 8 på morgonen.
Det är väl bara att boka SAS Go/Pro Bio via CPH för att maximera antal poäng? Alternativt ta tåget till inrikesflygplats och flyg XXX-ARN-CPH-BER?

Hur fungerar det att ta vändande flyg på GDN? Risk för bussgate och säkerhetskontroll, eller anländer man direkt airside som ankommande?

Tack!
Tog mig visserligen inte till Gdansk, men svarar mig själv då det kanske hjälper någon annan i framtiden:

Flög till Kristiansand (KRS) och tog vändande plan tillbaka. Kort promenad från platta in till terminal (landside), men var igenom säkerhetskontrollen på 2 minuter och tillbaka vid gate en stund innan boarding startade.

Då jag inte reser i tjänsten regelbundet och efter förändringen med Amex poängintjäning, så kommer projektet för nya medlemsåret på SAS att bli att flyga ihop 45 flygningar. Vill inte ge upp med tre år kvar (inklusive det här året) till LTG.

Har hittat Stockholm-Ålesund med upp till 3 stopp, är det någon annan som har hittat någon annan destination där det finns möjlighet att ta lite omvägar till målet?

Då jag inte reser i tjänsten regelbundet och efter förändringen med Amex poängintjäning, så kommer projektet för nya medlemsåret på SAS att bli att flyga ihop 45 flygningar. Vill inte ge upp med tre år kvar (inklusive det här året) till LTG.

Har hittat Stockholm-Ålesund med upp till 3 stopp, är det någon annan som har hittat någon annan destination där det finns möjlighet att ta lite omvägar till målet?

Ofta på storstadstriangeln kan du hitta "lite omvägar" för fler flighter/poäng. Framför allt om du t,ex börjar/slutar på en svensk inrikes destination. Jag flyger ibland Ronneby - Stockholm - Oslo - Köpenhamn :)

I höst har jag hittat som ovan och med hemresa: Köpenhamn - Göteborg - Stockholm - Ronneby ;)

Ofta på storstadstriangeln kan du hitta "lite omvägar" för fler flighter/poäng. Framför allt om du t,ex börjar/slutar på en svensk inrikes destination. Jag flyger ibland Ronneby - Stockholm - Oslo - Köpenhamn :)

I höst har jag hittat som ovan och med hemresa: Köpenhamn - Göteborg - Stockholm - Ronneby ;)
Tack, ser ut som kan hitta på lite härliga "omvägar" under semestern i sommar då.

Toppen