Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

1. Ja
2. Du kan ha också vändande plan i samma bokning, men då får du ringa in och boka för hemsidan kräver alltid 60 min (fastän flygplatsen inte kräver det). Spelar ingen roll för statusen om de är i olika bokningar eller ej.
3. Är du längre i HEL så hör av dig så tar vi kanske en öl
Tack, bokat nu (på SAS hemsida fast som två separata bokningar) med vändande plan 40 min i HEL. Tack för svaren och tack för denna tråden =) Trodde aldrig att jag skulle köpa en heldagsresa norden runt bara för att vända åter direkt, vilken galenskap egentligen.. men nu är det gjort!

Har varit fast i föräldrasvängen i några år. Under tiden blev EBD till EBG som blev till EBB :oops: Funderar nu på att jobba mig tillbaka igen och inser att saker har ändrats lite under tiden. Har inte bestämt mig än om jag ska köra segment run... Frågan är, får man tillgodoräkna sig tio flygningar upp till EBS när man har Amex Elite eller börjar man från noll när man kvalificerar genom segment?

Har varit fast i föräldrasvängen i några år. Under tiden blev EBD till EBG som blev till EBB :oops: Funderar nu på att jobba mig tillbaka igen och inser att saker har ändrats lite under tiden. Har inte bestämt mig än om jag ska köra segment run... Frågan är, får man tillgodoräkna sig tio flygningar upp till EBS när man har Amex Elite eller börjar man från noll när man kvalificerar genom segment?
Du får 20k nivåpoäng, inget annat

På segment finns inga genvägar, det är butt-in-seat på SAS Metal.

Du kan ju skaffa Premium Mastercard också. Då har du minst 6.000 nivåpoäng till, men beroende på om du använder kortet mkt kan du dra ihop betydligt fler.

De har ju också dubbla-poäng-helg ett antal gånger per år som indirekt ger dig fler nivåpoäng (antalet intjänade extrapoäng/5).

Skaffa isf först Stdkortet för att inkassera lite extrapoäng, sedan uppgradera till Premium för att få 10.000 extrapoäng till.

Hur fungerar det att ta vändande flyg på GDN? Risk för bussgate och säkerhetskontroll, eller anländer man direkt airside som ankommande?

Tack!

Kommentar om autopostering för miljonpoängflyg som tagits av SAS ElitePlus-kunder under de senaste 14 dagarna: det verkar som att SAS, Delta, Aeromexico, Air France, Saudia, KLM, Tarom, Garuda och Korean har varit de mest tillförlitliga när det gäller automatisk postning när boardingkorten visade SkyPriority.

Någon som har bra tips åå resa till Berlin från Stockholm.

Behöver vara där natten den 6-7. Men kan åka från Stockholm den 5 eller 6. Måste vara hemma i Stockholm igen den 8 på morgonen.

Toppen