Det är ju troligen både samma plan som samma gate så troligen inga problem.40 min lite för tight connection för min del
Jag har gjort denna run 2ggr under 4X och 2X kampanj. Flera andra på detta forum har också gjort densamma. Det är vändande plan man åker med och angiven bokning accepteras av SAS. Så i värsta fall kommer du ombokas då allt är på samma PNR.40 min lite för tight connection för min del
Prova att leka och anpassa den här efter behag: https://www.google.com/travel/explo...6AXABggELCP___________wGYAQGyAQQYASAB&tfu=GgAHej kära forum.
Nu är dagen kommen när jag måste till att boka en sån här sk segmentresa för att inte bli av med guldkortet. Brytpunkt 30 sept, har 41 flighter.
Vill någon vänlig själ 1) tipsa om en specifik resa alt 2) tipsa om hur jag kan söka efter en sådan själv?
Det jag har sökt själv är på SAS hemsida, oavsett vart jag åker är det ca 3000 kr tot, ungefär samma pris oavsett "destination" Umeå Luleå Göteborg etc
Följande variabler:
Från Kastrup eller Sturup och tillbaka till Kastrup eller Sturup samma dygn
Behöver alltså 4 flighter
Något av följande fyra datum: 21 22 25 28 september
Hoppas någon vill hjälpa mig =)
1. JaNu har jag (tack för tipset) hittat det minst dåliga alternativet, Sturup till Helsingfors via Arlanda både på tid och hemvägen samma dag.
Alltså på förmiddagen: Malmö-Arlanda-Helsingfors, 2h i Helsingfors, sen tillbaka samma rutt igen samma dag.
1 Vill ni bara bekräfta att en sådan här resa verkligen ger 4 "flighter"?
2 Spelar det någon roll om det är samma bokning eller två olika? Filar på att göra det till två olika bokningar, vilket då möjliggör 40 min stopp i Helsingfors (lär ju vara samma vändande plan, eller hur)