Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Lite sen rapport men gjorde 8 segment för 3361 kr (420 kr/leg) i maj förra året. Bokade via SAS (ca 6 veckor innan avresa) och betalade med voucher.

XXX-ARN-OSL-TRD-BOO

BOO-TRD-OSL-ARN-XXX

OSL-ARN var försenad så kalaset slutade med en ny voucher.

För oss på Västkusten så verkar Berlinvändan fortfarande vara det säkraste kortet för att tjäna in segment. Nedanstående exempel med 6 segment kan trimmas med ytterligare 400:- om man vill åka i GO Light (jag anser dock att de extra 2000p är värt högre klass). Lämnar reservation på att @GOTBound säkert har en bättre optimering någonstans.

1723376949837.png

Hej kära forum.

Nu är dagen kommen när jag måste till att boka en sån här sk segmentresa för att inte bli av med guldkortet. Brytpunkt 30 sept, har 41 flighter.
Vill någon vänlig själ 1) tipsa om en specifik resa alt 2) tipsa om hur jag kan söka efter en sådan själv?
Det jag har sökt själv är på SAS hemsida, oavsett vart jag åker är det ca 3000 kr tot, ungefär samma pris oavsett "destination" Umeå Luleå Göteborg etc

Följande variabler:
Från Kastrup eller Sturup och tillbaka till Kastrup eller Sturup samma dygn
Behöver alltså 4 flighter
Något av följande fyra datum: 21 22 25 28 september

Hoppas någon vill hjälpa mig =)

Hej kära forum.

Nu är dagen kommen när jag måste till att boka en sån här sk segmentresa för att inte bli av med guldkortet. Brytpunkt 30 sept, har 41 flighter.
Vill någon vänlig själ 1) tipsa om en specifik resa alt 2) tipsa om hur jag kan söka efter en sådan själv?
Det jag har sökt själv är på SAS hemsida, oavsett vart jag åker är det ca 3000 kr tot, ungefär samma pris oavsett "destination" Umeå Luleå Göteborg etc

Följande variabler:
Från Kastrup eller Sturup och tillbaka till Kastrup eller Sturup samma dygn
Behöver alltså 4 flighter
Något av följande fyra datum: 21 22 25 28 september

Hoppas någon vill hjälpa mig =)
Prova att leka och anpassa den här efter behag: https://www.google.com/travel/explo...6AXABggELCP___________wGYAQGyAQQYASAB&tfu=GgA

Från Sturup kommer du alltid ha 4 flyg förutom om Stockholm är destination.

Nu har jag (tack för tipset) hittat det minst dåliga alternativet, Sturup till Helsingfors via Arlanda både på tid och hemvägen samma dag.
Alltså på förmiddagen: Malmö-Arlanda-Helsingfors, 2h i Helsingfors, sen tillbaka samma rutt igen samma dag.

1 Vill ni bara bekräfta att en sådan här resa verkligen ger 4 "flighter"?
2 Spelar det någon roll om det är samma bokning eller två olika? Filar på att göra det till två olika bokningar, vilket då möjliggör 40 min stopp i Helsingfors (lär ju vara samma vändande plan, eller hur)

Nu har jag (tack för tipset) hittat det minst dåliga alternativet, Sturup till Helsingfors via Arlanda både på tid och hemvägen samma dag.
Alltså på förmiddagen: Malmö-Arlanda-Helsingfors, 2h i Helsingfors, sen tillbaka samma rutt igen samma dag.

1 Vill ni bara bekräfta att en sådan här resa verkligen ger 4 "flighter"?
2 Spelar det någon roll om det är samma bokning eller två olika? Filar på att göra det till två olika bokningar, vilket då möjliggör 40 min stopp i Helsingfors (lär ju vara samma vändande plan, eller hur)
1. Ja
2. Du kan ha också vändande plan i samma bokning, men då får du ringa in och boka för hemsidan kräver alltid 60 min (fastän flygplatsen inte kräver det). Spelar ingen roll för statusen om de är i olika bokningar eller ej.
3. Är du längre i HEL så hör av dig så tar vi kanske en öl

Toppen