Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

mry

Medlem
Hej igen!

Ber om ursäkt... Utgår från CPH alt MMX reser vuxen

Generellt sätt så är min känsla att det brukar det vara billigare att åka utomlands från cph, då kan du t.ex. åka cph-ham som tar typ 40 minuter för mindre än 1000 kr t/r. du kan göra två såna på kvällen så slipper du inte offra någon helg heller ifall du vill.
 

Dr.D

Medlem
Funderar på att boka en resa mellan CPH och TKU (via ARN). Hur som helst trafikeras ARN - TKU av Jet Time på ditresan och av Braathens på Hemresan. Är det någon som vet om dessa två legs räknas som segment till SAS?
Dvs får man 4 eller 2 SAS segment för CPH-ARN-TKU-ARN-CPH?
 

NotRyan

Medlem
Funderar på att boka en resa mellan CPH och TKU (via ARN). Hur som helst trafikeras ARN - TKU av Jet Time på ditresan och av Braathens på Hemresan. Är det någon som vet om dessa två legs räknas som segment till SAS?
Dvs får man 4 eller 2 SAS segment för CPH-ARN-TKU-ARN-CPH?

Det räknas som SK-flighter, så fyra segment....
 

ABO77

Medlem
Är två flighter från silver nu med endast en månad kvar av denna kvalificeringsperiod. Läge att göra en dagstur någonstans under mars månad m.a.o. En dag i Köpenhamn kanske? Någon som har bra tips på annat resmål med GOT som utgångspunkt? (vuxen)
 
Avslutar min kvalificeringsperiod sista maj. Sitter idag på EBG med 70 segment och 42k baspoäng. EBD är alltså 20 segment bort. Klämmer jag "ARN OSL CPH OSL ARN" fem lördagar är saken biff. Kostnaden uppskattar jag till ca 10 000. Finns det roligare alternativ?
 
A

Aurora

Guest
Avslutar min kvalificeringsperiod sista maj. Sitter idag på EBG med 70 segment och 42k baspoäng. EBD är alltså 20 segment bort. Klämmer jag "ARN OSL CPH OSL ARN" fem lördagar är saken biff. Kostnaden uppskattar jag till ca 10 000. Finns det roligare alternativ?

Hva med noen hopp rundt på vestkysten av Norge?

SVG-BGO-TRD etc. Kort flytid, flott utsikt. Usikker på pris, men er garantert mer rolig :)
 

Bibinski

Medlem
Avslutar min kvalificeringsperiod sista maj. Sitter idag på EBG med 70 segment och 42k baspoäng. EBD är alltså 20 segment bort. Klämmer jag "ARN OSL CPH OSL ARN" fem lördagar är saken biff. Kostnaden uppskattar jag till ca 10 000. Finns det roligare alternativ?
Får man flyga arn-cph på det sättet? För arn-got-cph är väl inte tillåtet vad jag förstått?
 
Toppen