Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Nemo imponerande att du orkar pilla med dessa segment!
Men seriöst, är det verkligen någon som spenderar sin sommarsemester så här...
Jag blev däremot intresserad av att resa till nordnorge vilket är en vit fläck på min karta.
Tack! Ansträngningen till att få ihop reseplanen kan nog bara överträffas av att genomföra den. Innan dess måste man dock göra en Plan B. :p Det finns massor av andra flighter med Widerøe, de ger dock inte EB-poäng. Man kan exempelvis flyga TOS-KKN med 5 mellanlandningar, sannerligen en flygbussresa.
I skolan får man lära sig att längst upp i Sverige är Treriksröset. Ovanför det är kartan vit. Så när jag första gången körde bil norr om Treriksröset var det en mycket märklig känsla. Finns det något här? Och det gör det!

Synnerligen imponerande research, vem blir första dåre att prova detta?
Om någon flyggalning vill genomföra detta EBG-run så har jag en resplan med klockslag, avreseort-destination samt flightnummer. Pm:a mig så skickar jag denna. Plan B får du själv skapa, den här resplanen tål i många fall inte en kvarts försening, däremot tio minuter. Nerver av stål, förmåga att tåla flygstolar och att kunna improvisera är nog ett måste. Övernattning blir en annan fråga...

Vem vill göra ett försök till att slå SAS-segment-run-rekordet? image.jpg

Vem vill göra ett försök till att slå SAS-segment-run-rekordet? Visa bifogad bild 23590

Hvis man havde tid og orkede det kunne det jo gøres med den plan du har lavet for "50 segmenter på en Norge rundt billet"

Perioden hvor Norge rundt billetten kan anvendes er fra 19/6 - 27/8 dvs. 70 dage. Der er altså plads til 8 hele turer og en tur med 6 dage. 50 segmenter klares på 8 dage. Man kan altså nå 8x50 segmenter og +- 30 segmenter på de sidste 6 dage. I alt ca 430 segmenter.

Prisen bliver så 9 x 3.975 = 35.865NOK

Point: under forudsætning af at alle segmenter giver point til EB bliver det 500 x 430 = 215.000 EB point. Ca 6 point/NOK

Nogen med plads i kalenderen, der vil slå rekorden? :)

Man kan ju fundera på om det var 404 just för att det är den vanligaste felkoden man får på en sida som inte finns ;)

Hade man fått åka i plus hade jag gjort det ;D

Vill minnas att någon här skrev om en anställd på (Skanska tror jag) som dagspendlade Luleå-Stockholm. Då räcker det ju med 202arbetsdagar det året för att komma upp i 404 flighter...

Toppen