Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Nu har jag inte kollat men funkar det med tanke på antalet linjer som ger poäng i Eurobonus?
Mvh
/NotRyan
Om jag räknar rätt finns det 24 linjer inrikes som ger EB-segment/poäng, tillkommer utrikes resa från GOT, CPH m.fl. Två ggr åt vardera håll blir 96 segment. Lite osäker på reglerna kring gränsresor, om man kan göra det två eller fyra ggr. Det går att flyga alla segment utan att man fastnar på någon plats och tvingas till icke-segment-givande transport. Däremot har jag inte kollat det tidtabellmässiga, om det i praktiken går att flyga 24 t.o.r. på en vecka, sedan gör man samma resor veckan efter. Vet inte om jag vill utsätta mig för detta, den som gör en sådan här EBD-run är kortet väl förtjänt och borde hedras å det bästa.

Ett förslag på Widerøe Norgepass i sommar. Kontrollerat mot tidtabell för de aktuella dagarna. Kostnad NOK 3975. Anslutningsresa tillkommer (SEK 469+616 =1085). Ger (48+2) 50 segment. Gäller i 14 dagar, här använder jag enbart 8 dagar. Start måndag 7 juli slut måndag 14 juli 2014. Det finns några orter som ej är besökta så utrymme finns för fler segment. (t.o.r. på trf-svg, krs-svg, svg-ksu, 2xbgo-hau, bgo-ske, bgo-ksu, bgo-tos, bgo-boo, trd-ksu, 2xboo-svj, boo-trf samt en till trf-boo, en boo-tos) så om man får ihop tidtabellen finns det utrymme för 28 segment till, totalt (48+28) 76 segment. Max 2 turer i vardera riktning per sträcka. En kartbild per veckodag. Med reservation för ev fel.

måndag 7 juli arn-cph-trf-bgo-tos-alf-tos-kkn-tos

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

tisdag 8 juli tos-boo-tos-bgo-ksu-bgo

onsdag 9 juli bgo-krs-svg-ksu-svg-krs-bgo-svg

torsdag 10 juli svg-bgo-ske-bgo-boo-bgo-mol-bgo-trf

fredag 11 juli trf-trd-trf-trd-ksu-trd-trf-bgo

lördag 12 juli bgo-svg-bgo-krs-bgo-tos

söndag 13 juli tos-alf-tos-kkn-tos

måndag 14 juli tos-boo-trf-svg-trf-cph-arn

Last edited:
Man kan inte boka i plus va?
Om jag förstår villkoren rätt så är det i motsv Plus, dvs ombokningsbart (förutom första segment) och avbokningsbart (före du använt första segment) Terms
If you start the journey on one of our international routes, we include travel to and from Norway (only on Widerøe's own flights to / from the south of Norway).
The first flight can not be changed, but otherwise you're free to change your itinerary as you wish within the travel period you have chosen.
You can fly as much as you want, but only 2 times in each direction on the same stretch. Limited number of seats on the most popular sections.
You can book up to 2 hours before departure, but it is advisable to book as early as possible to secure a seat on the desired departure.
Children 2-11 years traveling with a parent, get 25% discount. (Children under 12 years can not travel alone.)
The ticket is not refundable after the first flight and it is not possible to change the name.

Nemo imponerande att du orkar pilla med dessa segment!
Men seriöst, är det verkligen någon som spenderar sin sommarsemester så här...
Jag blev däremot intresserad av att resa till nordnorge vilket är en vit fläck på min karta.

Toppen