Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard - slagit i taket, ska jag uppgradera?

bstark

Medlem
200 000 poäng vore bra, 200 000 SEK däremot vilket väl ger 20k om det är köp i Sverige.

upload_2019-10-1_18-50-57.png
 
Här tycker jag appen är väldigt bra då det finns en tydlig indikation på hur mycket man spenderat på kortet under året, vilket tar nån sekund att kolla. Gäller givetvis att man går in i den vyn men har man de vanliga kortet o vet att man spenderar mycket så får man helt enkelt hålla koll där.
 

dalecarlian

Ny medlem
Helvetes vad många blev trigger happy på att man vill säga upp kortet när de hade chans i uppsälj. Hade jag vetat att det rört upp en sån oskön stämning på folk så hade jag raderat sista raden och troligtvis fått en helt annan riktning i tråden.

I övrigt vet jag inte om det var denna tråd som rörde upp något förutom era känslor, men fick svar och kan få en insättning på poäng (som inte riktigt motsvarar det jag gick miste om) förutsatt att jag uppgraderar. Som då på något sätt ska kompensera upp min kränkhet som någon uttryckte i tråden.
 

danielhog

Medlem
Helvetes vad många blev trigger happy på att man vill säga upp kortet när de hade chans i uppsälj. Hade jag vetat att det rört upp en sån oskön stämning på folk så hade jag raderat sista raden och troligtvis fått en helt annan riktning i tråden.

I övrigt vet jag inte om det var denna tråd som rörde upp något förutom era känslor, men fick svar och kan få en insättning på poäng (som inte riktigt motsvarar det jag gick miste om) förutsatt att jag uppgraderar. Som då på något sätt ska kompensera upp min kränkhet som någon uttryckte i tråden.
Amex via forumet så får du 2-4-1 också, MC är bara komplement ;)
 

micke

Medlem
Helvetes vad många blev trigger happy på att man vill säga upp kortet när de hade chans i uppsälj. Hade jag vetat att det rört upp en sån oskön stämning på folk så hade jag raderat sista raden och troligtvis fått en helt annan riktning i tråden.

I övrigt vet jag inte om det var denna tråd som rörde upp något förutom era känslor, men fick svar och kan få en insättning på poäng (som inte riktigt motsvarar det jag gick miste om) förutsatt att jag uppgraderar. Som då på något sätt ska kompensera upp min kränkhet som någon uttryckte i tråden.

Kan hålla med om att det är ganska märkligt att sätta upp en sådan poänggräns och personligen känner jag inte till nåt annat kort som har det.
Sen att det är många som går igång när du skriver så är det väl bara att inse att det ofta blir så numer på detta forum. En helt annan stämning än när det startade upp.
 

Delayed

Medlem
Kan hålla med om att det är ganska märkligt att sätta upp en sådan poänggräns och personligen känner jag inte till nåt annat kort som har det.
Kanske inte poänggränser men spendrelaterade gränser:

Amex Classic. 100 k, en europavoucher, sedan stopp.
Amex Premium, 150 k, en *A voucher, sedan stopp.
Amex Elite, 150 k, en *A voucher, 300 k en till voucher, sedan stopp.
 
Ett annat billigt kort som begränsar poängintjäningen är Norwegian Visa, som bara ger Rewards-poäng upp till 100 000 kr/år. Det finns säkert fler.

Jag tror att det som många "gick igång på" var just att @dalecarlian missade en av de huvudsakliga förmånerna med det dyrare kortet, och nu förväntade sig att retroaktivt få förmånen trots att han endast betalat för det billigare kortet, vilket naturligtvis vore väldigt orättvist mot alla som faktiskt betalat det högre priset från början. Sen går det så klart att uttrycka sig på olika vis...
 
@dalecarlian
Jag blir väldigt nyfiken över varför du valde det billigare kortet med den här begränsningen, istället för att direkt gå på premium-kortet? :)
Jag har t.ex. gjort de för att jag inte har nytta av statuspoängen eller fly premium. Då har inte de extra poängen man tjänar
varit värda skillnaden i pris. Dock är de verkligen på gränsen nuförtiden då de blivit för mycket resor till länder där inte Amex funkat o därmed en ökad spend på MC.
 
Toppen