Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard - slagit i taket, ska jag uppgradera?

dalecarlian

Ny medlem
Hej,

har ställt frågan till SAS Eurobonus Mastercard men inte fått svar på två veckor. Kollar därför här om nån vet hur det ligger till.

Har slagit i taket på mitt kort SAS EuroBonus Mastercard, kreditkort med EuroBonus-poäng
Det tråkiga är att jag la märke till det nu fyra månader senare, med andra ord har jag gått miste om en del poäng. Om jag väljer att uppgradera kortet till "SAS EuroBonus World Mastercard Premium" som lyfter bort taket på 200 000 poäng - kommer jag få poängen retroaktivt eller kommer de börja räkna från att jag uppgraderade?

Om poängen går förlorade så är det en deal breaker för mig, kommer att säga upp kortet på studs av principsak :)

 
Kan inte tänka mig att du skulle få poängen retroaktivt tyvärr. Premium är en annan produkt som du ju inte har haft (eller betalat för). Med samma resonemang kan du heller inte förlora poäng som du aldrig har haft, eller få mer poäng för alla dina retroaktiva transaktioner heller, det fungerar helt enkelt inte så.

Du får se det som en lärdom att du själv måste ha koll om du vill optimera. Jag kan inte se att kortutgivaren har gjort ngt fel här.
 

dalecarlian

Ny medlem
Jadu, hade jag fått en notis om detta så hade jag uppgraderat utan frågor. Nu var det bara ren flax att jag loggade in och noterade att inga poäng hade räknats in. Så affärsmodellen är att man ska missa detta för att senare inse att man bommat en massa poäng? Eller hade det varit justare om de notifierat mig och låtit mig bestämma om det är värt att uppgradera. Lämnar lite bättre smak om inte annat och måste vara win-win för båda?
 

Delayed

Medlem
Eller hade det varit justare om de notifierat mig och låtit mig bestämma om det är värt att uppgradera.
Ja det är helt klart ett förbättringsförslag som de borde ta till sig och som kan generera merförsäljning (kortuppgradering).

Dock tycker jag inte det är något man kan utgå ifrån utan mer rimligt är att man vet vilka villkor som gäller för den tjänst man nyttjar och anpassar sitt beteende till det.
 

NotRyan

Medlem
Ja det är helt klart ett förbättringsförslag som de borde ta till sig och som kan generera merförsäljning (kortuppgradering).

Dock tycker jag inte det är något man kan utgå ifrån utan mer rimligt är att man vet vilka villkor som gäller för den tjänst man nyttjar och anpassar sitt beteende till det.
Åtminstone jag har då fått reklamutskick från SEB om att uppgradera och där nämns den här gränsen som en USP för premium-kortet vs. standardkortet.
 

Berglund

Medlem
kommer jag få poängen retroaktivt
Nej, varför i hela fridens namn skulle du få det? Du har ju betalat för den billigare ”snikprodukten” men vill ha förmånerna från den dyrare ”premiumprodukten”?! Då finns det ju nästan inget incitament att skaffa premiumkortet först.

Jag kan inte tänka mig något annat än att SEB Kort tvärnekar dig poäng under den tid då du inte haft det dyrare kortet. Jag utgår från att du är så principfast som du skrivit ovan och hoppas därför att du blir nöjd med ditt nya debit bankkort.
 

McFace

Medlem
Jag kan tycka att nivån kan vara onödigt frän här ibland, men vissa gånger är det helt berättigat.

Att SEB skulle fråga om du inte kunde tänka dig att byta upp dig när du slagit i "taket" låter som ett utmärkt verktyg för uppsälj som man kan tycka alla bolag borde eftersträva.

Att du sedan inte bara anser dig till den så höga grad kränkt över att du inte uppmärksammat de väldigt tydliga avtalsvillkoren att du vill avsluta samarbetet, utan även uttrycker det offentligt utan att reflektera över hur du framstår?

Förväntade du dig applåder?
 
Toppen