Senaste nytt

SAS eurobonus Mastercard premium

Solomun

Medlem
Screenshot_20240205_202000_Facebook.jpg

Ryker möjligheten att boka business från Flypremium eller hur ska man tolka första punkten? Övriga förändringar kan jag köpa, men detta skulle vara droppen.
 

Sullon

Medlem
Då kommer mitt Amex Premium och MC tillsammans kosta knappt 4000 kr per år för att samla poäng. Det känns som att miniminivån höjts sedan jag började försöka på allvar för några år sedan.

Mängden biz bonus till Tokyo har inte heller varit det jag hoppats sedan pandemin (vilket råkar vara prio 1 för mig).

Tror jag får fundera på om detta är värt det för min del.
 

TP12

Medlem
Hmm, så blir att undvika att röra kortet förutom 1 gång/månaden, utom månader när det är kampanjhelgern. Då maxar man den månaden.

När Amex vouchers är fixade, övergå till MC. Förutom för resor där man vill ha Amex försäkring.


Fanns det EBD-rabatt? När försvann den?
Hmm, säkert jag som är trög men varför byta till MC när vouchers är triggade? Är väl fler poäng på köp via Elite förutom när det är dubblapoänghelger?
 

TP12

Medlem
Spend på MC ger både extrapoäng och baspoäng.
Ja jo - tänker att om det är fyra dubblapoänghelger och jag lägger 100k på varje så blir det:

8 månader med minimispend på MC (där de inte tar Amex) = 4 000 statuspoäng
400k på dubblapoäng-helger= 120k extrapoäng och 30k statuspoäng
300k på Amex Elite = 60k extrapoäng och 20k statuspoäng

På ovan får jag EBG utan att ens behöva flyga och är på god väg mot EBD och blir fokus på att maximera extrapoäng snarare än statuspoäng. Men use case skiljer sig så klart :)
 
Toppen