Senaste nytt

SAS eurobonus Mastercard premium

Traveller

Medlem
Finns en begränsning på 200 000 kr, så har man en spending över det antar jag att det inte genererar poäng. Men förhoppningsvis är det något annat som gått knas som kundtjänst kan rätta till. :)

"Med SAS EuroBonus Mastercard kan du tjäna Extrapoäng upp till 200 000 kr. per år." står det för SAS EuroBonus World Mastercard. För Premium-kortet är det obegränsad poängintjäning, men det är så klart klokare att spendera stora belopp via Amex istället om det går.

Fel. Det finns ingen begränsing i poängintjäning. Saxat från MasterCard Premiums hemsida:
"Obegränsad poängintjäning Med kortet kan du tjäna så många poäng du vill. Länkar lite också SAS EuroBonus Mastercard Premium - vårt bästa kreditkort
 
Fel. Det finns ingen begränsing i poängintjäning. Saxat från MasterCard Premiums hemsida:
"Obegränsad poängintjäning Med kortet kan du tjäna så många poäng du vill. Länkar lite också SAS EuroBonus Mastercard Premium - vårt bästa kreditkort
Exakt, det är bara på ”World” kortet det finns en limit på 200,000 SEK (precis som [mention]Big Birger [/mention]skriver i sitt inlägg) :)

"Med SAS EuroBonus Mastercard kan du tjäna Extrapoäng upp till 200 000 kr. per år." står det för SAS EuroBonus World Mastercard. För Premium-kortet är det obegränsad poängintjäning...
 

Doctor-X

Medlem
Köpt en spegel hos Golvpoolen.se med SAS MC, emballaget hade flera skador och spegeln var totalspräckt. Reklamerat online - inget svar. Försökt ringa deras kundtjänst (reklamationsavdelningen) - sitter bara i kö där den förinspelade rösten säger att jag är nr 1 i kön efter 45min gav jag upp. Det har nu gått över 7dagar sedan jag mottog varan och registrerat ärendet och noll respons från företaget. Hur lång tid måste det gå innan jag kan göra en kortreklamation?
 

A87

Medlem
Köpt en spegel hos Golvpoolen.se med SAS MC, emballaget hade flera skador och spegeln var totalspräckt. Reklamerat online - inget svar. Försökt ringa deras kundtjänst (reklamationsavdelningen) - sitter bara i kö där den förinspelade rösten säger att jag är nr 1 i kön efter 45min gav jag upp. Det har nu gått över 7dagar sedan jag mottog varan och registrerat ärendet och noll respons från företaget. Hur lång tid måste det gå innan jag kan göra en kortreklamation?
Du ska väl i första hand reklamera hos säljstället? Vad säger Golvpoolen?

Du bör nog få svar inom 2-4 vardagar. Något måste ha blivit fel. Ring vanliga kundtjänst på måndag annars?
 

Doctor-X

Medlem
Ursäkta om jag var otydlig.
Jag har reklamerat hos försäljningsstället (Golvpoolens hemsida). De har inte återkommit.
Jag har ringt Goovpoolens kundtjänst x flera.
Jag har via knappvalen kommit till reklamationsavdelningen där jag hamnar i kö, men kommer aldrig fram.
Jag har ringt vanliga kundtjänst som direkt kopplat mig vidare till reklamationsavdelningen därefter i kö (hela tiden #1 i kön) men kommer inte fram till en fysisk person.

Då det nu därför nu gått >7dagar utan respons från dem trots att jag försökt både online och via telefon börjar jag små tröttna och därför kolla hur lång tid man skall avvakta innan man gör en kortreklamation?
 
Last edited:
Ursäkta om jag var otydlig.
Jag har reklamerat hos försäljningsstället (Golvpoolens hemsida). De har inte återkommit.
Jag har ringt Goovpoolens kundtjänst x flera.
Jag har via knappvalen kommit till reklamationsavdelningen där jag hamnar i kö, men kommer aldrig fram.
Jag har ringt vanliga kundtjänst som direkt kopplat mig vidare till reklamationsavdelningen därefter i kö (hela tiden #1 i kön) men kommer inte fram till en fysisk person.

Då det nu därför nu gått >7dagar utan respons från dem trots att jag försökt både online och via telefon börjar jag små tröttna och därför kolla hur lång tid man skall avvakta innan man gör en kortreklamation?
Jag hade reklamerat köpet via kortutgivare i ditt fall. Tänk på att om du använt tex paypal eller klarna för att hantera kortköpet kan du reklamera hos dessa.
 

Sir Lemon

Medlem
Har ngn här sett ngn ”värvningskampanj” till SAS MC någon gång? Typ de som Amex har, antingen
a. Att jag får poäng för att värva ngn eller
b. Att de ger extra mkt poäng ngn del av året för den som själv väljer att teckna Premium?
 
Toppen