Senaste nytt

SAS Eurobonus mastercard, nya villkor från 15 november

"Dragit tillbaka kampanjen i efterhand" är ett lite onyanserat påstående. Det verkar snarare som att SEB applicerat den svenska kampanjen om dubbla poäng även på norska kunder av ren klantighet, och nu upptäckt det.

Det där låter som en väldigt trolig förklaring

En till artikel där det står ungefär samma sak,

Nu håller jag visserligen med dig men skulle nog ändå påstå att gemene man upplever avis som ett separat bolag där man framförallt blir sur på Avis för att man inte får sina poäng medan SAS Mastercard upplevs mer som en del av deras erbjudande, appen heter tom SAS.

Vi har ju även fallet då man ska få 500 poäng om man betalar med Eurobonus Mastercard när man hyr från Avis och
SAS, SEB och Avis skyller på varandra.
För min del tycker jag det SEB som borde dela ut de poängen.

Men om det funnits sign up eller det har stått någonstans på ett sätt som gör det rimligt att tro att det var en kampanj tycker jag nog att utgivaren kunde stå för det, även om det var ett misstag.
Om det finns en faktiskt sign-up så tror jag inte de kan komma undan det. Särskilt som de ju normalt skickar bekräftelse på det numera .

Om det nu var random och ingen annan bekräftelse synts någonstans förutom att det magiskt blev mer poäng är det såklart en annan sak. Då är det ren chansning om man väljer att spendera.

Ja isåfall tror jag den landar under "you win some, you lose some". Väljer man att betala ut poängen ändå i ett sådant läge får det nog ses som ren goodwill - men det kanske hade varit smart av dem att tänka i den riktningen direkt. Goodwill är bra marknadsföring .

Jag har bestämt för mig att det hänt även här k Sverige tidigare , även om perioden var kortare.

Toppen