Senaste nytt

SAS Eurobonus mastercard, nya villkor från 15 november

@Fredah Kommer givetvis fler enhancements tror jag. Kanske en dags kredit, ränta eller att vi betalar EB till dem efter det? Jag har en aktuell sjuk historia från norska vänner med SAS MC.

Inte nog med att de höjt årsavgiften rejält inför sommaren, rödgrön ny bankskatt där förvisso, men det blev dessutom visst lite dyrt med 50% mer poäng utomlands i juli. Halva Norge reste ju till VM i USA.

SEB har därför dragit tillbaka denna kampanj i efterhand, strukit extraposterna med 50% för folk. Rejält upprörda Frequent flyers i Norge nu, många hade spendat rejält!
Coolt! Skulle vara kul att se lite av kommunikationen mellan kunderna och banken om det här. SEB verkar helt okänsliga för hur de uppfattas. Ungefär som en monopolist...
Och man undrar om SAS inte någonstans börjar reagera. Det är faktiskt SAS kunder som råkar illa ut, på en produkt som SAS driver all marknadsföring för. Och som är tänkt att skapa lojalitet för SAS.

Coolt! Skulle vara kul att se lite av kommunikationen mellan kunderna och banken om det här. SEB verkar helt okänsliga för hur de uppfattas. Ungefär som en monopolist...
Och man undrar om SAS inte någonstans börjar reagera. Det är faktiskt SAS kunder som råkar illa ut, på en produkt som SAS driver all marknadsföring för. Och som är tänkt att skapa lojalitet för SAS.

Läste om det, SEB hävdar att ingen kampanj annonserats ut.

Om det där hade någon betydelse skulle de för länge sedan avslutat samarbetet med Avis

@Fredah Kommer givetvis fler enhancements tror jag. Kanske en dags kredit, ränta eller att vi betalar EB till dem efter det? Jag har en aktuell sjuk historia från norska vänner med SAS MC.

Inte nog med att de höjt årsavgiften rejält inför sommaren, rödgrön ny bankskatt där förvisso, men det blev dessutom visst lite dyrt med 50% mer poäng utomlands i juli. Halva Norge reste ju till VM i USA.

SEB har därför dragit tillbaka denna kampanj i efterhand, strukit extraposterna med 50% för folk. Rejält upprörda Frequent flyers i Norge nu, många hade spendat rejält!
"Dragit tillbaka kampanjen i efterhand" är ett lite onyanserat påstående. Det verkar snarare som att SEB applicerat den svenska kampanjen om dubbla poäng även på norska kunder av ren klantighet, och nu upptäckt det.

Konstigt. I Sverige var det ju en kampanj och man fick anmäla sig och allt.

Hade SEB kopplat på Norge av misstag?

Fat Finger Promo...

Om det där hade någon betydelse skulle de för länge sedan avslutat samarbetet med Avis
Nu håller jag visserligen med dig men skulle nog ändå påstå att gemene man upplever avis som ett separat bolag där man framförallt blir sur på Avis för att man inte får sina poäng medan SAS Mastercard upplevs mer som en del av deras erbjudande, appen heter tom SAS.
"Dragit tillbaka kampanjen i efterhand" är ett lite onyanserat påstående. Det verkar snarare som att SEB applicerat den svenska kampanjen om dubbla poäng även på norska kunder av ren klantighet, och nu upptäckt det.
Har inte det omvända hänt tidigare? Har för mig att jag läst här om att folk fick extra poäng och alla rusade för att handla men fick sedan lång näsa när seb drog tillbaka poängen. Eller har jag drömt?

Alltså, jag har norska vänner som hade både x2 kampanjen och 50% i juli i appen samt fick reggat detta halva månaden.

Löjligt påstå plötsligt att halva kampanjen inte gäller. Det kan bli rättssak om någon orkar, vi får se.

Skål också från SAS 1664 ARN Vänner

Alltså, jag har norska vänner som hade både x2 kampanjen och 50% i juli i appen samt fick reggat detta halva månaden.
De fick alltså en signup länk och signade upp sig på den? Isåfall borde det onekligen vara svårt att slingra sig för SEB.

Däremot om de bara "random" fick mer poäng och själva drog slutsatsen om att det var en kampanj och vad den handlade om så är det nog svårare.

De fick alltså en signup länk och signade upp sig på den? Isåfall borde det onekligen vara svårt att slingra sig för SEB.

Däremot om de bara "random" fick mer poäng och själva drog slutsatsen om att det var en kampanj och vad den handlade om så är det nog svårare.
Min förståelse av det hela är att det varit "random", och att när poänggrupperna noterat att man fick dubbla poäng så ökade man på sin spend.

Om det faktiskt var en äkta kampanj så kan det bli ett kul rättsfall att följa.

Om det nu var random och ingen annan bekräftelse synts någonstans förutom att det magiskt blev mer poäng är det såklart en annan sak. Då är det ren chansning om man väljer att spendera.
Men om det funnits sign up eller det har stått någonstans på ett sätt som gör det rimligt att tro att det var en kampanj tycker jag nog att utgivaren kunde stå för det, även om det var ett misstag.

När det gäller utrikes spend så har ju kortutgivaren dragit in bra med pengar på valuta-påslaget, så det är ju inte direkt så att de står barskrapade om de ger ut extra poäng. Då sitter de ju där och har fått en bra effekt på en kampanj som inte fanns, och man kan ju då vara smart och ta det på goodwill kontot. Eller helt enkelt köra en kampanj mindre under året om det är någons budget som missas.

Toppen