Senaste nytt

SAS EuroBonus Mastercard dubbla poäng från 24 till 26 februari 2023

Apisto

Medlem
Så typiskt. Varit frånvarande här ett tag, sas-mailet kom i spam-inboxen och missade såklart att anmäla i tid. Haft massa utgifter jag behövt ta idag och kommer mer i helgen. Bara bita ihop och hoppas på tur framöver. EBG är dock redan fixat, men hade säkert löst ebd igen om jag hade fått extra bonusen på det här.
 

Emil123

Medlem
Då var vi ofrivilligt igång... spisen med induktionshäll har varit på upphällning här hemma ett tag men ikväll var det värre än någonsin vilket fick @Mrs. GOTBound tycka att det var dags för att uppgradera hushållet med en ny spis med induktionshäll.

Jag kunde knappt dölja min glädje och uppspelthet då jag insåg, dubbla poäng, samt att spisen fanns på Media Markt... dubbel-dipp!
@Mrs. GOTBound och GOTBound Jr. bara tittade på mig och skakade på sina huvud när jag i euforin svamlade osammanhängande om dubbla poäng-helg och SAS portalen...
Kolla om samma finns på Elgiganten, finns presentkort i eurobonusshop 50p/100kr!
 
Någon kanske redan nämnt detta, men scrollade tillbaka till senaste kampanjen och de splittar redan på extrapoäng-typ (Se bild). Så får se om de bestämmer nu i efterhand lägga till det i kampanjvillkoren att dessa ej påverkar status poäng eller inte.
1677275680473.png
 
Då var vi ofrivilligt igång... spisen med induktionshäll har varit på upphällning här hemma ett tag men ikväll var det värre än någonsin vilket fick @Mrs. GOTBound tycka att det var dags för att uppgradera hushållet med en ny spis med induktionshäll.

Jag kunde knappt dölja min glädje och uppspelthet då jag insåg, dubbla poäng, samt att spisen fanns på Media Markt... dubbel-dipp!
@Mrs. GOTBound och GOTBound Jr. bara tittade på mig och skakade på sina huvud när jag i euforin svamlade osammanhängande om dubbla poäng-helg och SAS portalen...
Tänk även på att Media Markt ska försvinna då dom är uppköpta i sverige, tänker mest på ev garantier m.m.
Borde ju tas över av nya företaget eller tillverkaren meeeeen änså kanske något att tänka på
 

M.K

Medlem
Datapunkt: Jag gjorde 48 GBIT transaktioner under dagen, sammanlagt runt 35 000 kr, så en del mindre transaktioner (inklusive 10 000 kr Betalo). Nu går ingen mer genom. Verkar vara stopp för dagen iaf hos mig.

Ganska lik summa och exakt samma antal transaktioner nästan uteslutande i utländsk valuta för mig mellan 01:01-22:00! Stopp nu. Nya tag imorgon hoppas jag, låt oss få spendera nu.
 

donski

Medlem
46 GBIT / 56 tkr här. 1 var 15e minut och inte ett enda stopp under hela dagen. Jag inser att det lönar sig att inte ha bråttom.
 

011430121

Medlem
Tänk även på att Media Markt ska försvinna då dom är uppköpta i sverige, tänker mest på ev garantier m.m.
Borde ju tas över av nya företaget eller tillverkaren meeeeen änså kanske något att tänka på
Inget att vara orolig för, power som företaget heter som tar över så gäller samma villkor eftersom det inte är någon KK, då hade leverantören till Media Markt stått för eventuella ursprungliga fel
Som konsument har du reklamationsrätt för ursprungligt fel i upp till tre år, sedan kommer företaget att erbjuda en försäkring som kan gälla upp till 3-5 år från köpet, här är det viktigt att du som konsument tar reda på vad som gäller i försäkringen som inte konsumentköplag ger.
Denna försäkring är ofta en marginal förstärkning för butiken och i vissa fall även en provision till butikssäljaren kallas ibland ”skott peng”
Tänk på att det är vissa andra regler om du köper på nätet av en återförsäljare som inne har sin verksamhet i Sverige.
@GOTBound du kan lugnt handla på Media Markt

 

Gizmokvack

Medlem
Skulle det funka att betala 80k med mitt kort och resterande 45k med ett gratis curve med underliggande SEB Debet kort.
Läser jag villkor för Curve free ligger begränsningen i max 30 dagar och max 3 förflyttningar?
Jag torde väl då kunna betala in pengarna direkt på fredagen till mitt kreditkort och köra en GBIT på lördagen?

Datapunkter
Gräns: 80 000kr
Förbrukning på kortet inför helgen: 26000kr

En inbetalning gjordes på onsdag kväll på 26k, torsdag kväll runt 22.30 nollades saldot på kortet.

En förberedande inbetalning gjordes torsdag kväll på 50k.

Fredag dagtid betalades 76 000kr med kortet och 49k betalades med ett nytt Curvekort.
På kvällen hade inbetalningen gått igenom och det fanns nu teoretiskt utrymme att flytta betalningen på 49k. Ett glas vin, hålla handen för ögonen och kisa mellan fingrarna och påbörjar processen.
Den funkade och gick igenom.

Således har jag haft omsättning på kortet på ca 150k med en gräns på 80k på några dagar.
Inbetalningar nollar kortet runt klockan 22-23 på kvällen.
Nu vågar jag inte utmana mer utan blir billigt studentliv tills den riktiga fakturan (så länge inte butikerna tar Amex förstås )
 
Toppen