Senaste nytt

SAS EuroBonus Mastercard dubbla poäng från 24 till 26 februari 2023

Skulle "Februari till April" bara innebära mars? Makes no sense...
Dom har bekräftat även april
Jag skulle nog kalla det väldigt bekräftat, de skriver ordagrant: "Under februari, mars och april beräknas dina Statuspoäng på 50 % av månadens intjänade Extrapoäng på kortet." Känns svårt att komma ur den formuleringen ;-)
Njaa, fortfarande en tolkningsfråga kring extra-poängen från kampanjhelgen. Det var väl några här som hade frågat på forumet, men inte fått ett bestämt svar.
 

imartin

Medlem
Datapunkt: Jag gjorde 48 GBIT transaktioner under dagen, sammanlagt runt 35 000 kr, så en del mindre transaktioner (inklusive 10 000 kr Betalo). Nu går ingen mer genom. Verkar vara stopp för dagen iaf hos mig.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

Doctor-X

Medlem
Den 10 mars, när poängen för feb ska komma, blir en spännande dag. Först då vet vi hur de räknar ut statuspoäng från kampanjer.

Uppe i ca 40.000 extrapoäng nu enligt SAS MC appen för februari, om nu alla intjänade poäng räknas mot statuspoäng ramlar det in 20000p i början av mars och EBD är då klart (kval-period okt-sep), tog nog i lite väl :p, men känns bra att kunna lägga över framtida spend på AmEx, så det kan trilla in lite vouchers (har just nu 0st 2-4-1).
Tror 50% status-intjäning kampanj kan komma igen under månader (januari/februari?) där spenden statiskt sätt är låg för att kanske motivera en högre spend, men x2-poäng och 50% status-intjäning samtidigt känns mindre sannolikt.

Kan tänka mig kampanj i slutet av dec 2023:
"Kickstarta året med dubbel status-intjäning under januari med SAS Mastercard"
 

andersson.j

Medlem
En till datapunkt: 50 transaktioner varav 49 GBiT innan det tog stopp. Inget Betalo eller liknande. Bara ~17 000 kr. Hittills har jag flyttat de äldsta transaktionerna. När/om det låses upp igen kommer jag prioritera större transaktioner istället.

Det har gått ovanligt trögt för mig denna gång. Jag fick bara igenom 4-6 GBiTs innan det tog stopp. Oavsett om jag flyttade dem en i taget med 10+ minuters mellanrum eller 3 i taget var tredje minut. 15 minuters paus verkade dock alltid räcka för lyfta spärren och en längre paus tycktes inte ge några fördelar.
 

GOTBound

Medlem
Då var vi ofrivilligt igång... spisen med induktionshäll har varit på upphällning här hemma ett tag men ikväll var det värre än någonsin vilket fick @Mrs. GOTBound tycka att det var dags för att uppgradera hushållet med en ny spis med induktionshäll.

Jag kunde knappt dölja min glädje och uppspelthet då jag insåg, dubbla poäng, samt att spisen fanns på Media Markt... dubbel-dipp!
@Mrs. GOTBound och GOTBound Jr. bara tittade på mig och skakade på sina huvud när jag i euforin svamlade osammanhängande om dubbla poäng-helg och SAS portalen...
 

Doctor-X

Medlem
Då var vi ofrivilligt igång... spisen med induktionshäll har varit på upphällning här hemma ett tag men ikväll var det värre än någonsin vilket fick @Mrs. GOTBound tycka att det var dags för att uppgradera hushållet med en ny spis med induktionshäll.

Jag kunde knappt dölja min glädje och uppspelthet då jag insåg, dubbla poäng, samt att spisen fanns på Media Markt... dubbel-dipp!
@Mrs. GOTBound och GOTBound Jr. bara tittade på mig och skakade på sina huvud när jag i euforin svamlade osammanhängande om dubbla poäng-helg och SAS portalen...

Igenkänningsfaktor är extremt hög. Fast man blir glad när Mrs Doctor-X ikväll frågade om det inte var det inte var så att hon skulle handla via portalen då det ger extra poäng, när jag tidigare idag poängterat att det är i helgen som hon får online-shoppa extra på SAS kortet då det är dubbla poäng.
 
Nu är det inte roligt! Har en massa planerade GBIT, höjt kreditgränsen inför denna helg. Lyckades köra igenom 3 GBIT på morgonen. Försökte igen men då tog det stopp. Kontaktade Curve men innan dom han svara så hörde SEB av sig. Tydligen har mina kortuppgifter läckt ut och dom har spärrat kortet. Varför just den här helgen!
Verkar som om det har löst sig! Har ju ett pointearner till frugan som jag kunde lägga till i mitt Curve. Testade med de största posterna och det har gått bra
 
Toppen