Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard - Dubbla poäng 23-25 september 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Visst men å andra sidan betalar vi ju mer än tidigare för kortet, så det är inte fel att vara känslig för varje teoretisk försämring .
Mig veterligen lovar de inte några extra poänghelger eller att det ska vara X ggr per år.

Men om de inte fortsätter med det kommer folk definitivt säga upp kortet, hur många får man väl se. Men att ta saker för givet när man samlar poäng kommer bara ge tårar, man får vara flexibel och väga sina risker.
 

imartin

Medlem
Mig veterligen lovar de inte några extra poänghelger eller att det ska vara X ggr per år.
Jo det är en tydlig kommunicerad produktfördel

Inte hur många dubbelpoänghelger dock. Men som sagt - höjer man priset så bör man inte samtidigt försämrar produkten. Tycker jag iaf. Och jag hoppas att SAS fattar det.

Personligt så ja, jag förväntar mig 2 dubbelpoänghelger mellan sommar och jul. Det är så det har varit tidigare (under icke-pandemitider), och varför skulle jag nu acceptera färre, när jag samtidigt betalar mer?
 
  • Gilla
Reactions: O_B

palmen

Moderator
Jo det är en tydlig kommunicerad produktfördel

Inte hur många dubbelpoänghelger dock. Men som sagt - höjer man priset så bör man inte samtidigt försämrar produkten. Tycker jag iaf. Och jag hoppas att SAS fattar det.

Personligt så ja, jag förväntar mig 2 dubbelpoänghelger mellan sommar och jul. Det är så det har varit tidigare (under icke-pandemitider), och varför skulle jag nu acceptera färre, när jag samtidigt betalar mer?
OK, de säger att det är poängkampanjer, och det har varit 2 i år så de håller vad de lovar.

Jag förväntar mig inte att de ska komma på utsatta "tider", saker ändras hela tiden när man samlar poäng. Kostnaden för kortet är nog inte direkt relaterat till kampanjer.

Alla får förvänta sig vad de vill, men de som förväntar sig att inget ändras över tid kommer bli besvikna, det är något som alltid kommer gälla.
 

Xilan

Medlem
Vad använder man för underliggande kort om man vill köra GBIT typ 60 dagar bakåt? Kreditkort funkar ju inte riktigt då, då man har hunnit få fakturan från den. Hur gör du?

Vad det gäller en ny kampanj så gissar jag på 18-20 Nov. Ren spekulation.
Mer troligt är helgen 24-26 november. De brukar köra kampanjer i samband med att USA, och även andra förstås, firar Thanksgiving.
 

TP12

Medlem
Då sticker jag ut hakan o tror mailet kommer nästa torsdag, 14/9!:p
Tänker att planen är att det ska vara en lönehelg och i år blir det 29/9-1/10 så något senare än 2022 p g a kalendereffekt..
Säger inte emot dig men vad spelar det för roll om det är lönehelg när det är ett kreditkort?
 

Nikje

Medlem
Säger inte emot dig men vad spelar det för roll om det är lönehelg när det är ett kreditkort?
Håller med, om man tänker logiskt, men om jag inte missminner mig har väl de flesta tillfällena varit på lönehelger/Black Friday? Antar att spenderingsviljan är allmänt sett högre då, så psykologiskt betingat? :)
 

TP12

Medlem
Håller med, om man tänker logiskt, men om jag inte missminner mig har väl de flesta tillfällena varit på lönehelger/Black Friday? Antar att spenderingsviljan är allmänt sett högre då, så psykologiskt betingat? :)
Tänker att black friday är helg med diverse rabatter och därav hög spenderingsvilja :)
 

imartin

Medlem
Nu när Apple startar igång med försäljningen av iPhone 15 och annat nytt, borde en poänghelg vara nära förestånde. Skulle inte förvåna mig om SAS MC försöker tajma det.
 
  • Gilla
Reactions: M.K
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen