Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard - Dubbla poäng 23-25 september 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är redo med Curve, har 90 dagars GBIT. Han dock inte skaffa något mastercard innan september kampanjen. Så den missade jag. Men nu är jag redo.
Vad använder man för underliggande kort om man vill köra GBIT typ 60 dagar bakåt? Kreditkort funkar ju inte riktigt då, då man har hunnit få fakturan från den. Hur gör du?

Vad det gäller en ny kampanj så gissar jag på 18-20 Nov. Ren spekulation.

Vad använder man för underliggande kort om man vill köra GBIT typ 60 dagar bakåt? Kreditkort funkar ju inte riktigt då, då man har hunnit få fakturan från den. Hur gör du?

Vad det gäller en ny kampanj så gissar jag på 18-20 Nov. Ren spekulation.
Spelar ingen roll om du betalat fakturan eller inte, blir som ett återköp, debit eller credit som underliggande funkar lika bra.

• Gilla
Reactions: hco
Spelar ingen roll om du betalat fakturan eller inte, blir som ett återköp, debit eller credit som underliggande funkar lika bra.
Sorry jag var otydlig. Jag menade att då har förfallodagen vanligtvis redan varit. De flesta kreditkorten ger ju bara typ 45 dagar räntefri kredit. Tajmar man det perfekt kan man kanske få ut några till. Men efter 60 eller 75 dagar måste man vanligtvis betalar ränta på krediten man använder. Eller vad missar jag? Får man tillbaka en eventuell ränta man har betalat, om det blir ett återköp via GBIT efter, säg, 89 dagar?

Ja sant debitkort funkar. Men då blir det en annan typ av cashflow-behov för de som vanligtvis bara betalar med kreditkort.

Sorry jag var otydlig. Jag menade att då har förfallodagen vanligtvis redan varit. De flesta kreditkorten ger ju bara typ 45 dagar räntefri kredit. Tajmar man det perfekt kan man kanske få ut några till. Men efter 60 eller 75 dagar måste man vanligtvis betalar ränta på krediten man använder. Eller vad missar jag? Får man tillbaka en eventuell ränta man har betalat, om det blir ett återköp via GBIT efter, säg, 89 dagar?

Ja sant debitkort funkar. Men då blir det en annan typ av cashflow-behov för de som vanligtvis bara betalar med kreditkort.
Det är inget konstigt, man betalar bara sin faktura som vanligt. När man ett par månader senare får återbetalning så får man ett tillgodo, som man antingen kvittar mot nya kostnader på det underliggande kortet, eller tar som en utbetalning.

T.ex. är det smidigt att använda Norwegian Visa som underliggande kort just för att det är trivialt enkelt att utbetala ett positivt saldo till sitt bankkonto direkt från deras webbtjänst.

GBIT innebär bara att man flyttar över en kostnad till ett annat kort, det betyder inte att du får en gratis extra kredit i 90 dagar utan någon ränta, det är inte syftet.

Ja, jag börjar bli orolig. Fick dessutom precis ett mejl från SAS EB angående Hedvig-kampanjen. Så det blir det ju inte så sannolikt att det blir ett till mejl från EB i dag. Men om det inte blir idag, så börjar det se mörkt ut för en kampanj i September.

Edit: iofs är det två olika mejllistor - en till EB medlemmar, och den andra till SAS MC-innehavare.

Last edited:
Kan vara bra att tänka på följande visdomsord...

The only thing that's constant, is change.

Bara för att det varit kampanj tidigare år i september behöver det inte vara det i år, även om vi nog är många som hoppas på det.

Kan vara bra att tänka på följande visdomsord...

The only thing that's constant, is change.

Bara för att det varit kampanj tidigare år i september behöver det inte vara det i år, även om vi nog är många som hoppas på det.

Visst men å andra sidan betalar vi ju mer än tidigare för kortet, så det är inte fel att vara känslig för varje teoretisk försämring .

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen