Senaste nytt

SAS Eurobonus Master Cards - dubbla poäng 24-27/11 2022

palmen

Moderator
Jag tänkte mest på att de vill ha igång (öka) konsumtionen inför Julshoppingen i ett läge där många konsumenter (även SEB korts kunder) drar ned pga av högre omkostnader. Det brukar väl vara ett bra knep för dem att köra med kampanj nära jul för att öka folks benägenhet att shoppa med kortet...
I så fall skulle det ju vara kampanj jämnt om incitamentet bara var att få folk att spendera.

Finns absolut inget som tyder på att det kommer en till dubbla poäng kampanj inom 1 månad från den senaste. Kan inte minnas att det hänt förut någon gång. Dessutom brukar man få en förvarning 2-3 veckor innan, och om det skulle stämma för nästa kampanj så är redan julshoppingen över.
 
Ställer inte nya villkoren på kortet under nästa år till med "besvär" så är min killgissning att det blir en helg i februari och en i maj eller juni.
Jag skulle tro att vi får räkna bort helgen i februari i år, givet att de kommer ha "dubbel status-poäng"-kampanj under hela februari, mars och april. Om det dessutom var dubbla poäng ovanpå det (fyrdubbel statuspoäng) så vore det nog lite för bra för att vara sant.

Fast jag blir förståss väldigt lycklig om jag har fel...
 

palmen

Moderator
Jag skulle tro att vi får räkna bort helgen i februari i år, givet att de kommer ha "dubbel status-poäng"-kampanj under hela februari, mars och april. Om det dessutom var dubbla poäng ovanpå det (fyrdubbel statuspoäng) så vore det nog lite för bra för att vara sant.

Fast jag blir förståss väldigt lycklig om jag har fel...
Det tror inte jag. Förra året var det 4x intjäningen på flyg, i år har det varit 2x som fortfarande är aktivt.

Antalet personer som kan spendera stora summor (över 100k) är väldigt få totalt sätt. Det kommer absolut bli några extra EBD/EBG pga dessa extra poäng, men vi pratar högst troligt inte 1000-tals.

Många som har master card kortet spenderar långt under 10.000 per månad och kommer därför att gå back på helåret vad det gäller intjäning av statuspoäng då det krävs en spend på ca 25k per månad för att behålla ett snitt av 1000 poäng per månad.
 

Kimmen00

Medlem
Det är dom sagt tidsstämpel för transaktion som spelar roll, inte tidsstämpel för bokföring.

Oftast så är transaktions stämpeln samma som dagen transaktionen görs, men behöver inte vara så om terminalen är offline, samt vissa online shoppar som det inte stämmer på.

Råkade klanta mig.. köpte inrikesflyg Malaysia med airasia på söndagen. Tyvärr var det måndag i Malaysia.. surt.. jaja

Vad värre är att handlade på Amazon på söndagen 27 november 2022 (beställningen gjordes), men på sas mastercard står det:
  • Datum12-02
  • Bokfört12-05
Och poängen sattes mkt riktigt som stämpel 2/12.
Undrar vad Amazon gjorde för skumt i 5 dagar?
 

FilipJ

Medlem
Råkade klanta mig.. köpte inrikesflyg Malaysia med airasia på söndagen. Tyvärr var det måndag i Malaysia.. surt.. jaja

Vad värre är att handlade på Amazon på söndagen 27 november 2022 (beställningen gjordes), men på sas mastercard står det:
  • Datum12-02
  • Bokfört12-05
Och poängen sattes mkt riktigt som stämpel 2/12.
Undrar vad Amazon gjorde för skumt i 5 dagar?
Amazon drog pengar för mig under dubbla poäng-helgen, och sen gick pengarna tillbaka igen för några dagar senare dra betalningen igen när produkten skickades.
 

MrRob

Medlem
Råkade klanta mig.. köpte inrikesflyg Malaysia med airasia på söndagen. Tyvärr var det måndag i Malaysia.. surt.. jaja

Vad värre är att handlade på Amazon på söndagen 27 november 2022 (beställningen gjordes), men på sas mastercard står det:
  • Datum12-02
  • Bokfört12-05
Och poängen sattes mkt riktigt som stämpel 2/12.
Undrar vad Amazon gjorde för skumt i 5 dagar?

Amazon drog pengar för mig under dubbla poäng-helgen, och sen gick pengarna tillbaka igen för några dagar senare dra betalningen igen när produkten skickades.

Amazon brukar väl alltid dra pengarna först när de skickar grejerna?

Precis som ekf säger så drar Amazon pengarna när sakerna skickas därför ganska/väldigt opålitliga att handla på en dubbelpoänghelg ur den aspekten. Rekommenderar att använda Curve nästa gång.
 

mha321

Medlem
Precis som ekf säger så drar Amazon pengarna när sakerna skickas därför ganska/väldigt opålitliga att handla på en dubbelpoänghelg ur den aspekten. Rekommenderar att använda Curve nästa gång.
Kor man Amazon genom curve så dras det alltså på en gång och inte vid leverans?
 
Toppen