Senaste nytt

SAS Eurobonus Master Cards - dubbla poäng 24-27/11 2022

intuition

Medlem
Hur tänker ni kring små-transaktioner? GBIT:ar ni rubb&stubb, eller bara lite större transaktioner?
Har man 60 eller 90 dagar och GBIT:ar allt blir det ju hysteriskt med kredit-transaktioner på underliggande kort, även om det sprids ut på 4 dagar. Någonstans kanske en kortutgivare reagerar över ett så pass avvikande mönster, tänker jag.
Jag kör själv i första hand de riktigt stora transaktionerna, och sedan det som är över 500. Blir ändå väldigt många.
 

Emil123

Medlem
Gbitar över allt, precis som du med fallande storlek. Skulle även rekommendera att Gbitta idag och imorgon för att slippa att ngt strular med att transaktioner ändå loggas på måndag.
 
Hur tänker ni kring små-transaktioner?
Olika beroende på vilket kort jag flyttar från. Det värsta som kan hända är att någon anser att jag missbrukar kortet, och stänger kontot. Är det ett kort jag inte egentligen bryr mig om (som Travel Wallet) så plockar jag varenda krona utan undantag. Kort som jag av en eller annan anledning absolut inte vill tappa, där lämnar jag ganska många transaktioner och plockar bara några russin ur kakan så att säga.
 

Dawes

Medlem
Jag brukar inte ta med alla transaktioner utan försöka "investera" planerat under helgen i form av presentkort exempelvis, coop är klockrent.
Har jag något större inköp så tar jag med dessa, just denna gång har jag bunkrat upp med mindre transaktioner också.

Däremot har jag problem med att en transaktion är precis under min köpgräns och nekas, även fast jag nollat kontot inför dagen (betalat in skulden).
Efter lite googlande så verkar det som att "pre-authorization" nekas för att den "lägger på lite" först för att verifiera utrymmet innan själva transaktionen går igenom. Oklart exakt hur det fungerar men irriterande är det eftersom det faktiskt finns utrymme på kortet. Men det väntas lösa sig under kvällen :cool:
Edit: ovan problem i samband med gbit alltså.
 

TP12

Medlem
Finns det någon beloppsgräns för köp per dygn eller liknande? Gjorde en del större inköp (över min kreditgräns, hade betalt in mer pengar i förväg) men verkade vara stop runt 100kSEK.
 

tomle

Medlem
Nån som har koll på hur det funkar med Revolut? Vet att man inte får poäng på det nu men åker man även på uttagsavgift och ränta från första kronan?
 

mha321

Medlem
Nån som har koll på hur det funkar med Revolut? Vet att man inte får poäng på det nu men åker man även på uttagsavgift och ränta från första kronan?
Nu har jag bara gjort en mindre test laddning på revolut efter att de tog bort det (maxade innan). Men då var det iaf ingen avgift och ränta. Men det var precis i början.
 

samet

Medlem
Finns det någon beloppsgräns för köp per dygn eller liknande? Gjorde en del större inköp (över min kreditgräns, hade betalt in mer pengar i förväg) men verkade vara stop runt 100kSEK.
Finns ingen köpgräns per dygn. Bara gränser på "kontantuttag".

Men du benämner det som kreditgräns samt att du betalat in pengar i förväg.

Jag och några fler med mig har tidigare i dessa trådar redogjort för att du inte bara har en kreditgräns på Mastercard utan även en köpgräns. Köpgränsen är rullade över 30 dagar, så att betala i förväg löser inte problemet. De tillåter att man drar över sin köpgräns en del, men inga jättebelopp, drygt 30% över har jag lyckats med, efter samtal till kundtjänst som släppte igenom sista köpet. Då hade jag även betalat in i förväg så jag inte utnyttjade mer än min beviljade kredit. Annars skall det vara en relativt "hård" gräns.

Så skall du optimera dubbel-/trippelhelger så behöver du helt enkelt låta bli att använda kortet månaden innan.
 

poly11

Medlem
Hur snart kommer vi att se de dubbla poängen på mitt konto? Jag vill vara helt säker på att jag är registrerad innan jag gör några större transaktioner eller GBITs.

Eller finns det ändå att se på kontot att dubbelpoängen är aktiva?
 

Dawes

Medlem
Hur snart kommer vi att se de dubbla poängen på mitt konto? Jag vill vara helt säker på att jag är registrerad innan jag gör några större transaktioner eller GBITs.

Eller finns det ändå att se på kontot att dubbelpoängen är aktiva?
Har du inte fått något verifikationsmail på att du är anmäld då?
Poängen kan dröja, de senaste jag kan se i appen är från den 21:a och kortet är använt dagligen.
 
Toppen