B
Brandten
Guest
Så är det inte för mig. Jag har tur om pengarna finns tillgängliga någon gång under nästkommande dag. Betalar jag eller sätter in onsdag ser jag de (kanske) fredag. //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji25.png
Ibland så frågas det onödigt mycket. Nån sa "tala är silver, tiga är guld" och det gäller nog även i poängjaktsbranchen.naeem skrev:Man får inte poäng på fakturabetalningar med SAS MC, men då du nämnde Curve så undrar jag ifall man kan betala fakturan på Betalo med Curve och därefter göra GBIT till SAS MC? Det kanske går.Klicka för att utvidga...
Det är nog så att olika banker har olika stopp-tider för betalningar. Det är kanske inte alla som accepterar betalningsuppdrag på morgonen för betalning samma dag.MrRob skrev:Samma här. Är betalningen inskickad på morgonen blir den tillgänglig runt 22-tiden samma dag förutsatt att det är en bankdag.Klicka för att utvidga...
Svarar mig själv. Ringde till SEB som pointearner och de reggade kampanjen för huvudkortet och dess eurobonusnummer manuellt. Fick dock ingen förklaring till varför det skulle vara försent i web-anmälan.Håkan Hansson skrev:Min partner som har huvudkortet ser ju aldrig dessa viktiga mail och hittade det idag. Det står att anmälan ska ske senast 17 november men när man försöker så står det att anmälningstiden är ute. Vem kontaktar man och hur?Klicka för att utvidga...
äsch. Bara en "förbättring" av curve appen, tydligen.intuition skrev:WTF?När jag ska GBIT:a en utländsk transaktion från ett SEK-kort till SAS MC som också är SEK, så får jag varnignen "This card is in a different currency". Någon annan med samma meddelande?Klicka för att utvidga...
Olika beroende på vilket kort jag flyttar från. Det värsta som kan hända är att någon anser att jag missbrukar kortet, och stänger kontot. Är det ett kort jag inte egentligen bryr mig om (som Travel Wallet) så plockar jag varenda krona utan undantag. Kort som jag av en eller annan anledning absolut inte vill tappa, där lämnar jag ganska många transaktioner och plockar bara några russin ur kakan så att säga.intuition skrev:Hur tänker ni kring små-transaktioner?Klicka för att utvidga...
Nu har jag bara gjort en mindre test laddning på revolut efter att de tog bort det (maxade innan). Men då var det iaf ingen avgift och ränta. Men det var precis i början.tomle skrev:Nån som har koll på hur det funkar med Revolut? Vet att man inte får poäng på det nu men åker man även på uttagsavgift och ränta från första kronan?Klicka för att utvidga...
Finns ingen köpgräns per dygn. Bara gränser på "kontantuttag".TP12 skrev:Finns det någon beloppsgräns för köp per dygn eller liknande? Gjorde en del större inköp (över min kreditgräns, hade betalt in mer pengar i förväg) men verkade vara stop runt 100kSEK.Klicka för att utvidga...
Har du inte fått något verifikationsmail på att du är anmäld då?poly11 skrev:Hur snart kommer vi att se de dubbla poängen på mitt konto? Jag vill vara helt säker på att jag är registrerad innan jag gör några större transaktioner eller GBITs.Eller finns det ändå att se på kontot att dubbelpoängen är aktiva?Klicka för att utvidga...