Christiansson
Medlem
Vad har du sett/hört/fått den informationen? Har du någon källa?Ja alla former av statuspoäng tillgodoräknas. Dvs kreditkort räknas.
Vad har du sett/hört/fått den informationen? Har du någon källa?Ja alla former av statuspoäng tillgodoräknas. Dvs kreditkort räknas.
Stått på flera ställen, bl a här "EuroBonus Lifetime Gold Card" - ändrade krav efter sommaren? | Sida 20 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor, att statuspoäng från Amex och MC Premium räknas.Vad har du sett/hört/fått den informationen? Har du någon källa?
Sorry, men jag menade mer officiellt snarare än att "jag har en kompis som hörde att...". Eller om det är någon här som fått Livslångt guld tack vare Amex. First person experience alltså, typ.Stått på flera ställen, bl a här "EuroBonus Lifetime Gold Card" - ändrade krav efter sommaren? | Sida 20 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor, att statuspoäng från Amex och MC Premium räknas.![]()
Det är ju inte inköp som genererar dessa poäng utan årsavgiften.Så drastiska ändringar kan inte SAS ha gjort så man skulle kunna få Lifetime Gold med till största delen intjänade poäng på inköp med kreditkort. Det vore ju heltokigt med tanke på att man inte ens kvalificerar sej när man flugit in alla poängen eftersom extra poäng på flygningen räknats bort.
Det är ju inte inköp som genererar dessa poäng utan årsavgiften.
Tyvärr tror jag att du har alltför höga tankar om sas konsekvens här. De är ju världsmästare på att vara inkonsekventa.Så drastiska ändringar kan inte SAS ha gjort så man skulle kunna få Lifetime Gold med till största delen intjänade poäng på inköp med kreditkort. Det vore ju heltokigt med tanke på att man inte ens kvalificerar sej när man flugit in alla poängen eftersom extra poäng på flygningen räknats bort.
Alf!Så drastiska ändringar kan inte SAS ha gjort så man skulle kunna få Lifetime Gold med till största delen intjänade poäng på inköp med kreditkort. Det vore ju heltokigt med tanke på att man inte ens kvalificerar sej när man flugit in alla poängen eftersom extra poäng på flygningen räknats bort.
Men de har ju vad jag kan minnas varit ganska tydliga med att de faktiskt tänker göra det.
Men det är just detta jag undrar. Vad har varit tydligt? När, var, hur har de varit tydliga med detta? Det enda jag har som officiell källa är en kundtjänstmedarbetare som faktiskt verkade vara kunnig och dessutom visat sig ha rätt om andra saker han sagt. Han hävdade att statuspoäng från korten inte räknas in för att bli Lifetime Gold.