Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kom så ett fysiskt guldkort från SAS. Jag måste säga att jag blev lite förvånad över att det är expiration date 06-19 på det kortet trots att jag numer har fått Lifetime Gold. Trodde nog att SAS skulle sätta ett datum några år bort i tiden i alla fall för att slippa skicka ut nya kort varje år... :rolleyes:

Men, men... Det kanske inte systemen klarar av ännu ;)
Du kan ju även flyga in högre nivå...

Kärade vänner. Behöver er hjälp. Jag har börjat misstänka min kunskap i svenska skrift är bristfällig då jag inte fattar SAS Diamond support svat på min fråga om kvalprogress mot Lifetime Guld. Se deras svar nedan. Jag är medlem från 2003 och vet att jag har ungefär 10 Guld-år men inte sammanhängande vad jag minns och faktiskt ringde ett par veckor till Tallinn som sade att jag skulle ha 7 år som Guld.
Vad gäller?
Du kan få ett LTG-medlemskap om du kvalificerar dig för EuroBonus Gold 10 år i följd, antingen med Bas poäng eller antal flygsegment med SAS eller Widerøe med start från 2002 och fram till idag.
Vi har idag inga planer att ge medlemmar någon tillgång till att se detta själv, men jag kan säga att du per idag har kvalificerat dig för EuroBonus Gold år i följd.

jag kan säga att du per idag har kvalificerat dig för EuroBonus Gold 7 år i följd.
Personen verkar ha glömt siffran (lade till den som det borde stå..).

Dessutom borde personen, för tydlighets skull, skrivit EuroBonus Gold eller högre eftersom du uppenbarligen är Diamond..:rolleyes:

Misstänker att det är ett mall-mail som de har klistrat in men det var meningen att det skulle fyllas i en siffra innan de tryckte på Send :)

Är det någon av er som fått Lifetime Gold som har haft något år kvalificerat med hjälp av kreditkort ( amex / mc )? Finns risk att jag i framtiden missar Diamond ( hemska tanke )

Är det någon av er som fått Lifetime Gold som har haft något år kvalificerat med hjälp av kreditkort ( amex / mc )? Finns risk att jag i framtiden missar Diamond ( hemska tanke )

Poäng från kreditkort, bilhyra, hotell kvalificerar väl inte till Gold. Jag har inte ens fått Lifetime Gold trots att jag flugit ihop poängen. De gånger man fått dubbla poäng pga av kampanjer har dessa extra poäng inte räknats in i underlaget för Lifetime Gold.

Jag vet inte själv, men jag har läst på insideflyer.no att dessa poäng inte räknas in i "Lifetime gold". Detta bekräftades även av en kundtjänstmedarbetare på SAS (samma som jag berättat om i en annan tråd om 'family pooling', han hade rätt angående det, att det skulle presenteras nu i höst).

För mig är detta viktigt att veta då det kommer att spela en stor roll för hur min framtida strategi med SAS kommer att se ut.

Poäng från kreditkort, bilhyra, hotell kvalificerar väl inte till Gold. Jag har inte ens fått Lifetime Gold trots att jag flugit ihop poängen. De gånger man fått dubbla poäng pga av kampanjer har dessa extra poäng inte räknats in i underlaget för Lifetime Gold.
SAS Mastercard Premium & Amex Elite får man statusgrundandepoäng enligt vilkor.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen