Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är nog snarare en formulering för att mottagaren ska känna sig mer speciell. Vad vi har sett så är SAS annars väldigt konsekventa med att välja ut samtliga som kvalificerat sig till EBG (eller högre) via poäng 10 år i rad och fyllt 60.

Hur är det, ska det verkligen vara 10 år i rad? eller vad jag har förstått så räcker det med 10 år.
Frågan är bara vad som händer för de som fyller 60 och har missat att kvala sista året?
Har en bekant som är i den situationen.

Det är ju inte korrekt som dom skriver i brevet till @NotRyan. Jag har haft EBG under 12 år och bedöms inte kvalificerad till lifetime EBG. Detta beroende på att SAS inte räknar in om blivit EBG p g a kampagner. Exv blev jag EBG på min tid när jag gjort 50 enkelresor i C men detta räknades inte. Det skulle varit faktiska miles som det grundades på.

Jag har hela tiden hävdat att om jag fått ett EBG kort så skall detta gälla oavsett hur man fått det. På den tiden fanns ju ingen officiell EBD nivå som kunde ge bort ett EBG kort. Givetvis skall inte ett spdant EBG kort kunna ligga till grund för lifetime EBG.

Så det är allt lite av ett lotteri om man får ett lifetime EBG.

Självklart borde lifetime EBG ges oavsett om det har uppnåtts på segment eller poäng och jag förstår att du är bitter om det är så att du inte fått det för att du blivit EBG på segment något/några år...

Sedan är det inte jag hehe som är 60 år utan en kollega som blev så till sig så att han tog ett foto och skickade till mig.. :D

• Gilla
Reactions: Alf
Ja det är vid 10 tillfällen som gäller så det spelar ingen roll om man inte haft EBG de sista pren innan 60. Det som jag tidigare försökt säga ett flertal gånger och som missförtsåtts av en del, är att det gäller hur man har kvalat in till sitt EBG.

Ja det är vid 10 tillfällen som gäller så det spelar ingen roll om man inte haft EBG de sista pren innan 60. Det som jag tidigare försökt säga ett flertal gånger och som missförtsåtts av en del, är att det gäller hur man har kvalat in till sitt EBG.

Samtidigt så står det ingenting om det i brevet. Där står det bara att man ska ha kvalificerat sig vid tio tillfällen. Ingenting om hur.

Det som jag tidigare försökt säga ett flertal gånger och som missförtsåtts av en del, är att det gäller hur man har kvalat in till sitt EBG.

Kan du ge exempel på andra sätt än att flyga in miles/segment?

Det enda som jag på rak arm kommer på är "flyg två t/r i SAS Plus" under någon höstmånad precis när Plus introducerats.

Vore intressant att höra vilka andra "o-kvalificerande" sätt som SAS kan tänks slå ned på.

Och då tänker jag inte på de som fått ett EBG i gåva från en EBD.

Det enda som jag på rak arm kommer på är "flyg två t/r i SAS Plus" under någon höstmånad precis när Plus introducerats.

Vore intressant att höra vilka andra "o-kvalificerande" sätt som SAS kan tänks slå ned på.

Det finns @Alf s förklaring i ett inlägg i samma tråd.
SAS EuroBonus Gold för alltid | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Jag kommer inte ihåg allt, det var en del poäng som inte var grundande för detta. Det var några gånger dom delat ut dubbla poäng på några långdistansresor. Då räknades poängen som baspoäng när man kvalificerade för nytt EBG men det var inte kvalificerande när det gällde att räkna ihop de 10 åren. Det var mer sådant trams som jag har glömt bort. Denna konstiga bedömning gjorde att jag bara kom upp i 7 kvalificerande pr trots att jag hade haft EBG unde 12 år. Jag rekommenderar att kolla med SAS. Jag vill undvika att ta detaljerna på forumet eftersom jag bara får kritik för mina åsikter av en del medlemmar som väljer att missuppfatta det hela. Jag börjar glömma bort det hela och det spelar ingen större roll längre eftersom jag i alla fall har missat det under den tiden jag kunde haft nytta av det. Det är nu mer än 10 år sedan detta var aktuellt för mej så det var ju inte samma regelverk som idag.

Du kan ju också köpa statuspoäng.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen