Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

ÄNTLIGEN! Nu har även jag lyckas få ihopa 10 års sammanhängande.

Gold.jpg

”JUST 3 MORE YEARS TO GET LIFETIME GOLD.”

Jag har bytt jobb och kommer troligen inte resa så mycket längre. Är det värt mödan att försöka få ihop de här poängen i 3 år till?
vad kostar det med milage run + amex för att få guld ?

Jag har bytt jobb och kommer troligen inte resa så mycket längre. Är det värt mödan att försöka få ihop de här poängen i 3 år till?

Tycker det är svårvärderat då det är högst individuellt. För mig personligen hade endast 3år kvar varit solklart att fixa till, för att få lifetime Gold.

För att kunna hjälpa dig något:
- När du reser privat vilka bolag flyger du med?
- Gillar du att resa? Eller vill du helst vara hemma?
- Har du samlat Eurobonuspoäng? Isf hur många?
- Finns det intresse för framtida bonusresor med SAS / Star Alliance

Skulle säga att om man bortser från nuvarande kvalificeringskampanj med x4 tror jag det billigaste sättet är:
- Ett Amex Elite, 4800kr/år, ger 20.000 statuspoäng/år
- Ett SAS Mastercard Premium, 1500kr/år, ger 12.000p/år (förutsätter att du använder kortet en gång i månaden)
- 2st T&R GOT-ARN-CPH-GDN i PLUS ~3000kr/resa så totalt 6000kr. Går att hitta andra liknanden rutter för samma peng med två leg intra-Skandinavien och ett leg ut i Europa(exkl. Baltikum), ger med EBG-status 25% extra dvs 7500p per T&R-resa.

Totalt 12300kr/år

Vill du ta del av mer exakta uträkningar lägg ett PM till mig, så slipper vi OT i denna tråd.

Hej,

Idag har jag ca 400k eurobonus poäng, och har svårt att använda poängen då jag inte riktigt kommer iväg på resa. Tidigare har vi snittat få in ca 200k poäng per år och gjort en business/first class resa per år. Nu blir det lite svårare när jag inte reser så mycket.

Jag och min fru gillar resa, men vi hinner tyvärr inte resa mycket då vi har två krävande jobb och familj samt stort hus som kräver tid...
När jag reser privat reser jag bara med Star Alliance pga att jag har poäng som jag nästan alltid använder.

12 300 sek / år är mycket, kan man köpa en jäkla nice middag på Kastrup istället :)
DOCK, i skrivande stund sitter jag i Lougnen i Zurich och det finns ju inget bättre än att komma undan på flygplatsen och ta det lungt.
3 år är inte långt ifrån...

Alt är att gå på Swedbank Premium Mastercard som kostar (efter förhandlat med banken) ca 1300 SEK för både mig och Frun.
Då ingår Lounge Key, men jag vet inte hur bra de lougnerna är.

Det här är super svårt!

Mvh
4fun

Ett år till kan du ju enkelt skrapa ihop nu när SAS kör 4x-poäng på sina flyg fram till slutet av Februari. Fler år än så är svårt att sia om det är värt eller inte. 2022 blir nog avgörande för om SAS kommer finnas kvar eller ej.

Nu när det är 4x-kampanj igen, kom jag snabbt upp till ett till år på LTG, och har nu mina 10! När får man besked om att man uppfyllt LTG? Nästan direkt eller måste jag vänta tills min period går ut 30Apr?

Toppen